ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۶۰ محصول دارای قابلیت صادراتی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اظهار کرد: محصولاتی مانند بادام، ماهیان سردآبی، سیب‌زمینی و تعدادی از محصولات گلخانه‌ای در استان مازاد بر نیاز هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تن آبزیان در این استان تولید می‌شود که سال‌هاست میزان تولید بر همین میزان متوقف شده است، با زیرساخت‌های موجود می‌توان تولید آبزیان را به ۳۰ هزار تن رساند.

وی در خصوص شهرک تخصصی بادام، توضیح داد: در این شهرک واحدهای سورتینگ، بسته‌بندی، فرآوری و … مستقر خواهد شد، پس از اهلیت سنجی پروانه برای متقاضیان صادر می‌شود.

برزگر با بیان اینکه تعهد ارزی بادام مامایی نسبت به سایر ارقام بادام بالاتر است، خاطرنشان کرد: بنابراین در هنگام صادرات این محصول اصالت آن به درستی تائید نمی‌شود، مقرر شده است از این پس برای صادرات بادام از تمامی گمرکات کشور، اصالت این محصول در رقم و نوع کالا توسط کارشناسان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تعیین شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نبود شرکت ترخیص‌کار در این استان، گفت: همچنین در این استان کارگزاری ثبت سفارش و پایانه صادراتی نیز وجود ندارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعزام جنگنده اف16 به خلیج فارس برای مقابله با توقیف کشتی ها از سوی ایران

ی تیر 25 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه اعزام جنگنده اف16 به خلیج فارس برای مقابله با توقیف کشتی ها از سوی ایران میلاد پاشازاده کد خبر : 1843 ۱۴۰۲/۰۴/۲۵ یک مقام بلند پایه وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از اعزام جنگنده اف16 به محدوده تنگه هرمز در خلیج فارس به منظور مقابله با ایران در […]

همچنین بخوانید: