امکان دستیابی به رشد ۲ برابری تولیدات آبزی‌پروری در خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مشاور معاون وزیر و مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران از مستندسازی کلیه بنادر صیادی استان خوزستان و اراضی چوئبده آبادان خبر داد.

مهدی دهقانی امروز، ۱۵ دی ماه در جریان سفر به خوزستان با اشاره به توجه و تمرکز ویژه شیلات کشور بر تحقق چشم اندازهای شیلات خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشور محسوب می شود و دستیابی به رشد ۲ برابری تولیدات آبزی پروری در این استان امکان پذیر است.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس سازمان شیلات ایران و دستور وی مبنی بر سرکشی و بازدید میدانی مستمر از مراکز، تاسیسات و اسکله های صیادی استان های کشور امروز به همراه مدیران کل حقوقی و بازرسی سازمان، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، مسئولان دفاتر نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس و سایر مسئولان شهری روند پیشرفت فیزیکی بنادر صیادی ابوخصیر شادگان و اروندکنار آبادان مورد بازدید میدانی و بررسی قرار گرفت.

فاز اول بندر صیادی ابوخضیر شادگان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

دهقانی با بیان اینکه بندر صیادی ابوخضیر شادگان یکی از بنادر مدرن و مجهز استان خوزستان به شمار می رود، تصریح کرد: این بندر در دو فاز مطالعه و طراحی شده که تاکنون فاز اول این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ همچنین در خصوص اعتبارات باقی مانده جهت تکمیل پروژه نیز دستوراتی صادر شده است.

به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران ادامه داد: فاز اول این طرح طبق اعلام پیمانکار طرح و با توجه به قید فوریت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: لایروبی بنادر صیادی خوزستان یکی از مطالبات جدی جامعه صیادی است. در این زمینه طبق هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد اعتبارات لازم جهت لایروبی در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شود.

دهقانی در خصوص روند اجرایی اسکله جزیره مینو اظهار کرد: مجوزهای زیست محیطی بندر صادر نشده و به منظور تسریع فرایند و آغاز عملیات اجرایی جلسه ای با حضور مدیران کل محیط زیست و شیلات استان، فرماندار و سایر دستگاه های مربوطه جهت ارائه نقطه نظرات کارشناسی در سازمان برگزار می شود.

مستندسازی بنادر صیادی خوزستان به زودی در دستور کار قرار می گیرد

مدیرکل امور استان ها و مجلس سازمان شیلات ایران، بحث صدور اسناد بنادر صیادی استان و اراضی چوئبده آبادان را جزو مهمترین موضوعات اولویت دار عنوان کرد و ادامه داد: این مشکل مربوط به سنوات گذشته بوده که به دلایل مختلف تاکنون پرونده متقاضیان رسیدگی نشده است و طی جلسات متعدد و پیگیری های اداره کل حقوقی سازمان با اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آبادان همکاری و هماهنگی جهت تسریع در فرایند صدور اسناد اراضی چوئبده آبادان به عمل آمده است و به زودی مستندسازی بنادر صیادی استان خوزستان در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: رسیدگی و پاسخگویی به سوالات و مطالبات نمایندگان مردم در مجلس پیرامون مسائل و مشکلات جامعه صیادی و آبزی پروری شیلات خوزستان در اولویت کاری است و با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدق و اخلاص دو ویژگی مهم حاج قاسم بود

پ دی 15 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم گرامیداشت سومین سالروز شهادت شهیدان والامقام حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همراهانشان در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس گفت: شهید سلیمانی که امروز از سردار سلیمانی زنده تر و پیش برنده تر شده […]

همچنین بخوانید: