طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



یک شرکت فنلاندی قصد دارد به کمک سوخت های زیستی و ترکیب آن با پیشرانه های الکتریکی، طرح ساخت کشتی کربن خنثی خود را به مرحله اجرا برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از نیوزبریک، در حالی که تمام تلاش ها برای کاهش انتشار آلاینده ها به شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما معطوف شده است، بخش کشتیرانی در مسافت های کوتاه و حمل و نقل داخلی اولین پروژه های ابتکاری برای دستیابی به شناورهایی با آلایندگی صفر را ارائه داده است. 

جدیدترین نمونه، طرح پیشرانه ترکیبی ارائه شده توسط شرکت حمل و نقل فنلاندی Meriaura است که در زمینه حمل و نقل فله خشک صنعتی و محموله های عمومی در شمال اروپا و در درجه اول در مناطق بالتیک و دریای شمال فعالیت می کند.

گروه Meriaura آماده سازی یک طرح شناور را آغاز کرده که هدف آن آلایندگی کربنی صفر درصد است. این طرح بر اساس پیشرانه ترکیبی به کمک سوخت های زیستی و باتری پایدار ارائه شده است. این شرکت و حمل و نقل فنلاندی به کمک تجربیات پیشین خود در زمینه استفاده از سوخت های زیستی و ترکیب آن با پیشرانه الکتریکی مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر و باتری ها، قصد دارد به خنثی سازی کامل گازهای گلخانه ای برسد.

جوسی مالکویا؛ رئیس گروه Meriaura می گوید: هدف گروه Meriaura این است که تا سال 2024 اولین طرح حمل و نقل مبتنی بر انرژی های تجدید پذیر از زمان به کارگیری کشتی های بزرگ را نهایی کند. 

این شرکت در حال حاضر ناوگانی متشکل از 18 کشتی باری فله خشک و چند منظوره تازه ساخته شده را که همگی برای فعالیت در شرایط سخت و دشوار جوی شمال اروپا طراحی شده اند، اداره می کند. این شرکت سالانه حدود ۳ میلیون تن بار از غلات، کودها و مواد غذایی گرفته تا سوخت های زیستی  قابل بازیافت، محصولات صنایع  چوب را حمل می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته

س فروردین 24 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در راستای انجام وظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی و با حمایت دستگاه قضایی، سواحل استان مازنداران به طول ۳۱ هزار و ۱۵۰ متر طی سه سال گذشته را آزادسازی کرد.    با […]
آزادسازی، نوار ساحلی مازندران ، دریا ، حمایت دستگاه قضایی

همچنین بخوانید: