نیروی دریایی ارتش به هر حرکت ابلهانه دشمن پاسخ دندان شکنی می دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری صبح یکشنبه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش در جمع خبرنگاران بیان داشت: از ۲۱ فروردین ماه همزمان با سالگرد شهادت صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت ماه، دهه ارتش نامگذاری شد. امروز ۲۹ فروردین ماه با تدبیر و درایت معمار کبیر انقلاب به نام ارتش نامگذاری شده بود. ارتش هر ساله توان و قدرت نظامی و بازدارندگی خود را به نمایش میگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از دفاع مقدس و در دوران جنگ و پس از آن در کنار ملت جمهوری اسلامی بوده و تلاش می کند ضمن تامین امنیت مرزهای ایران در حوادث بلایای طبیعی کنار ملت باشد.

دریادار شفقت اضافه کرد: ناوگروه هفتاد و چهارم نیروی دریایی ارتش هزاران مایل دورتر از ایران در حال تامین امنیت خطوط تجاری و نفتی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا تصریح کرد: امیدوارم من و همه همکارانم توفیق داشته باشیم که سربازان لایقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنباله‌رو خون پاک ۴۸ هزار شهید به خون خفته ارتش باشیم و در عرصه‌های مختلف زمین، هوا و دریا امنیت را برای پیشرفت و تعالی نظام، تأمین کنیم.

شفقت اضافه کرد: مسلماً دلاور مردی‌های نیروی زمینی قهرمان، شجاعت‌های عقابان تیزپرواز نیروی هوایی، و اقتدار نیروی دریایی و چشمان همیشه بیدار پدافند بر هیچ‌کس پوشیده نیست. قدرت نیروهای مسلح و ارتش علاوه بر اینکه امکان حفاظت از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را برای نظام به همراه دارد از ویژگی بازدارندگی فعال نیز برخوردار است تا به عنوان اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی برای ایران نقش‌آفرین باشد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی به هر نحو ممکن تلاش می‌کند تا ضربه‌ای به این نظام که پرچم حق‌خواهی را در جهان برافراشته، وارد کند. آن چیزی که در مقابل این زیاده‌خواهی ایستاده، توان ارزشمند و پرقدرت نیروهای مسلح بوده که ارتش بخشی از آن است و به عنوان بازوی قدرتمند نظام، توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های مختلف خنثی کرده است. امیدوارم این توانمندی رزمی با اتکا به توان جوانان برومندمان در گام دوم انقلاب اسلامی، هرروز نسبت به گذشته افزایش یابد.

ارشد نظامی آجا در هرمزگان بیان کرد: امروز در عرصه‌های مختلف دریا، هوا و زمین به جایگاهی رسیده‌ایم که نه‌تنها قطعات گلوگاهی موردنیاز تجهیزات را برای آماده به کار نگه داشتنشان، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان خود تأمین می‌کنیم بلکه به فن‌آوری ساخت امکانات آفندی و پدافندی موردنیازمان نیز دست یافته‌ایم. از زیردریایی تا شناورهای بزرگ، ناوشکن‌ها و تسلیحات پهبادی، آنچه نیاز داریم را خود می‌سازیم تا هیچ اتکایی به نیروهای خارجی نداشته باشیم. به‌زودی شاهد الحاق ناوشکن‌های دیگر به بدنه نیروی دریایی نیز خواهیم بود.

فرمانده قرارگاه مقدم نداجا ناوگان جنوب کشور تاکید کرد: دشمن اگر خطای ابلهانه ای مرتکب شوند مطمئناً پاسخ دندان شکنی را دریافت خواهند کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازنگری فوری در تصویب نامه جایگزینی شناور‌های سنتی انجام شود

ی فروردین 29 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه ‌به گزارش مرین‌پرس، در نامه محمدرضا دشتی اردکانی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: عطف به مصوبه مورخ ۱۷ اسفند ۹۹ هیئت وزیران با عنوان برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن موارد زیر متذکر می‌شود: اجرای مصوبه مذکور […]

همچنین بخوانید: