ارتقاء مهم در توان زیردریایی ارتش چین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چند روز قبل و در هفتاد و دومین سالگرد تشکیل نیروی دریایی چین یک فروند زیردریایی تایپ ۰۹۴ آ به نیروی دریایی این کشور تحویل شد.

این زیردریایی بر خلاف مدل‌های قبلی تایپ ۰۹۴ دارای تغییرات مهمی است که باعث می‌شود کفه ترازو در حوزه قدرت بیش از پیش به نفع چین سنگین شود.

این زیردریایی‌ها به موشک‌های بالستیک قاره پیمای نسل جدید سری JL-3 مجهز شده است که بردی در حدود ۱۰ هزار کیلومتر داشته و می‌تواند کل خاک آمریکا را پوشش دهد.

این زیردریایی‌ها قبل از این با موشک‌های سری JL-2 مجهز بودند که برد آنها ۷۲۰۰ کیلومتر بود، با افزایش برد موشک‌ها در سری جدید زیردریایی‌های چینی می‌توانند از فاصله دورتری نسبت به خاک آمریکا اقدام به شلیک کنند.

هر کدام از موشک‌های سری JL-2 یا JL-3 بسته به انتخاب فرماندهان می‌توانند به یک، سه یا هشت سر جنگی هسته‌ای با قدرت‌های مختلف مجهز شوند.

مسئله برد موشک از آنجا مهم است که زیردریایی‌های قبل مجهز به موشک JL-2 پیش از این و برای رسیدن به نقطه مورد نظر برای شلیک به سمت آمریکا بایستی از کنار پایگاه‌های نظامی آمریکا در برخی از جزایر اقیانوس آرام عبور کنند که محل حضور و گشت‌های دائم پلتفرم‌های ضدزیردریایی مختلف آمریکایی بوده است.

مسئله دیگر این که زیردریایی‌های چینی تا پیش از این از مشکل پر سر و صدا بودن در زیر آب رنج می‌بردند و این اعتقاد وجود داشت که رهگیری و کشف آنها برای آمریکا آسان است.

بر اساس اطلاعات رسیده زیردریایی جدید دچار ارتقاء و مدرن‌سازی‌های خاصی شده و در حوزه کاهش صدا نیز قدم‌های مهمی از طرف چین برای این شناور برداشته شده است.

دریادار وا مینینگ، از فرماندهان نیروی دریایی چین در حال حاضر مسئولیت توسعه سیستم‌های پیشران برای زیردریایی‌های این کشور را بر عهده گرفته و به نظر توانسته در زیردریایی جدید میزان صدای تولید شده را کاهش دهد.

چین پیش از این دارای ۶ فروند زیردریایی تایپ ۰۹۴ بوده است و زیردریایی جدید به عنوان تایپ ۰۹۴ آ شناخته می‌شود، بر اساس اخبار رسیده چینی‌ها قصد دارند تا تعداد ۲ فروند دیگر از این مدل را وارد خدمت کنند.

نسل جدید و آینده زیردریایی‌های حامل موشک بالستیک قاره پیمای چین تایپ ۰۹۶ نام دارد که می‌تواند تا ۲۴ تیر موشک قاره پیمای سری JL-3 را با خود حمل کند. این عدد در زیردریایی‌های سری تایپ ۰۹۴ برابر با ۱۶ فروند است.

تحقیق و ترجمه توسط چین‌نگار

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سامانه جامع دریانوردان چابهار راه‌اندازی شد

ی اردیبهشت 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس سامانه جامع دریانوردان چابهار به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، حذف مراجعه حضوری، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به دریانوردان راه‌اندازی شد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هر […]

همچنین بخوانید: