هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تأکید کرد: ما در کنار صیادان هستیم و معیشت و رفاه این قشر دغدغه مجموعه شیلات است اما تصمیم‌گیری در سطح کلان به بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق نیاز دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیرمجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعاً در نوع تصمیم‌گیری و برخورد ما نقش مؤثری را خواهد داشت و آسیب‌های محتمل را تعدیل خواهد داد.

بنا به گفته وی، صیادان خوزستانی بعد از اتمام فعالیت‌های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع آوری کنند و سد معبر برای شناورهای صیادی ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، به انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نارضایتی صیادان اشاره کرد و گفت: تنها اختلاف جزئی شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد حتماً در راستای تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می‌کنیم.

ابوعلی افزود: ما پای درد و دل و گله‌های صیادان نشسته‌ایم اگر چه عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب علیه آبزی‌پروری فعالیت می‌کنند اما باید مسیر درست را دنبال کنیم.

وی، به نشست ستاد توسعه شیلات با حضور رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر اشاره کرد و گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه‌های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را در این خصوص ندارد.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید بیان کرد: به صورت کوتاه‌مدت و مقطعی مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل خوریات ماهشهر و منطقه جزر و مد تعیین می‌شود.

ابوعلی افزود: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور پنج و یک چهارم اینچ یا ۱۳ سانت و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این داشته باشد توسط یگان و دیگر نیروها ضبط و مشمول جرایم خواهد شد.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور از طریق بررسی‌های علمی و میدانی در خوریات، تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص گرفته می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری ۲ کشتی حامل ۱۳۰ هزار تن شکر خام در بندر امام

س اردیبهشت 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه امید جهان نژادیان در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: این محموله شکر خام پس از تخلیه، به کارخانه قند کشور ارسال می‌شود. وی گفت: واردات کالا‌های اساسی از جمله شکر خام طبق برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق بندر امام ادامه خواهد داشت. جهان نژادیان […]

همچنین بخوانید: