توقیف ۱۷ شناور صیادی متخلف در منابع آبی خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمد زراتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در  جریان بازرسی از ۲ هزار و ۸۶۰ شناور صیادی در ساحل و دریا ، هفت فروند قایق و ۱۰ فروند لنج صیادی متخلف توقیف و مقداری هفت هزار کیلوگرم ماهی و میگو و ۱۰ دستگاه ترال کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه امسال ۲هزار و ۴۰۰ نفرساعت گشت دریایی  و ساحلی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است افزود: در این پیوند ۹۶صیاد متخلف توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان بازداشت شدند و پرونده این تخلفات برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰هزار تن ماهی و میگو در آبهای ساحلی و دریایی خوزستان صید می‌شود.

قاچاق آبزیان به کشورهای همسایه، استفاده از روش‌های مخرب و غیرقانونی صید همچون صید ترال ، ورود شناورهای خارجی به محدوده صیدگاه‌های استان ، فعالیت صیادان فاقد پروانه صید ، سنگینی و فرسودگی ناوگان صید و صیادی  و صید در زمان ممنوعیت از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.

استان خوزستان پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر رتبه چهارم صید و صیادی در کشور را دارد.

صید و صیادی و تجارت اشتغال غالب در مناطق ساحلی خوزستان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

(تصاویر) برندگان مسابقه عکاسی اقیانوس؛ موج سوار زیر سنگین‌ترین امواج

ی مهر 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، تصویری از یک موج سوار که توسط یکی از سنگین‌ترین امواج جهان پایین نگه داشته شده است، برنده مسابقه عکاسی اقیانوس در سال ۲۰۲۲ شده است.  بن توارد، فرانسوی برای این تک عکس به عنوان برنده مسابقه عکاسی اقیانوس سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. […]

همچنین بخوانید: