رهاسازی ۱۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی/ معرفی گونه پرورشی کولی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: امسال با توجه به مشارکت صیادان در حوزه تکثیر طبیعی در نوار ساحلی، بالای ۱۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی را رهاسازی می کنیم.

کوروش خلیلی در گفت وگو با مرین‌پرس، اقتصاد دریامحور را استفاده از ظرفیت پهنه آبی دانست و اظهار کرد: توسعه آبزی پروری این قدرت را دارد که در حوزه اقتصاد دریامحور حکمرانی کند و موجب افزایش اشتغال و رونق تولید شود.

وی با اشاره به برنامه تحولی دریامحور شیلات مبتنی بر توسعه آبزی پروری، افزود: آبزی پروری دریایی در دستور کار قرار دارد و لذا پرورش ماهی در قفس دنبال می شود تا بتوانیم ماهیان استخوانی کیفی تولید کنیم.

مدیرکل شیلات گیلان شرط تداوم شغل صیادی را بازسازی ذخایر دانست و متذکر شد: گیلان سه مرکز اصلی بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دارد و به زودی یک مزرعه الگویی را در کیاشهر فعال خواهیم کرد.

خلیلی با بیان اینکه گیلان در حوزه بازسازی بالاترین تعهد کشور را دارد، خاطرنشان کرد: رتبه اول رهاسازی بچه ماهیان استخوانی را داریم.

وی از تولید حدود ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی تالابی و آب بندانی و دریایی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال با توجه به مشارکت صیادان در حوزه تکثیر طبیعی در نوار ساحلی، بالای ۱۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی را رهاسازی می کنیم.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه بازسازی ذخایر در حوزه ماهیان استخوانی تا سه سال آینده جواب می دهد، گفت: در حوزه بازسازی ذخایر نیازمند مشارکت همگانی هستیم، زیرا بسیاری از ماهیان رهاسازی شده در دام صیادان غیر مجاز نوار ساحلی گرفتار می شوند.

وی از معرفی ماهی «سیاه کولی» به عنوان گونه پرورشی در مرکز بازسازی شهید انصاری خبر داد و اضافه کرد: امسال از این گونه در حوزه استخرهای پرورشی استفاده می کنیم.

خلیلی، با بیان اینکه آبزی مصرفی در دنیا بیشتر برای بالانس پروتئین است، یادآور شد: به دنبال ارائه ماهی سوپرمارکتی آماده مصرف هستیم که در حوزه آبزی مصرفی اثرگذار است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۲۷ فروند شناور صیادی متخلف در خلیج فارس

پ اردیبهشت 21 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، کامران شریفی با اشاره به آخرین عملیات دریایی نیرو‌های یگان در سال جاری، گفت: در راستای حفاظت موثر از صیدگاه‌ها و زیستگاه‌های آبزیان دریایی استان، سه پایگاه حفاظت منابع چوئبده آبادان، سجافی هندیجان و ماهشهر […]

همچنین بخوانید: