هواشناسی: ماهیگیران گلستانی۲۴ ساعت فعالیتشان را تعطیل کنند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نوربخش داداشی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز جوی آرامی و آسمانی صاف در بیشتر مناطق استان حاکم است و پدیده جوی خاصی نداریم اما بامداد فردا و با فعالیت سامانه ناپایدار جوی علاوه بر کاهش دما و وزش باد شدید، پهنه آبی خزر برای تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

گلستان ۱۰۰ کیلومتر ساحل و با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

این استان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ورود پیکر دو شهید گمنام به بندر امام خمینی(ره)

ج دی 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس ، صبح امروز از راه دریایی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) منتقل و در آیینی با حضور مدیران بنادر خوزستان، مقامات نظامی و انتظامی، دریانوردان و کارکنان این مجتمع بندری مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش […]
ورود پیکر دو شهید گمنام به بندر امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: