قطب جدید پرورش میگوی خوزستان «هندیجان» است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر خود به شهرستان هندیجان و بازدید از روند احداث پروژه ۳۹۵ هکتاری، مجتمع میگوی این شهرستان، بیان کرد: مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان، به مساحت ۳۹۵ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهرستان هندیجان قرار دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: این مجتمع ۱۰ مزرعه دارد که آبگیری آن از طریق رودخانه زهره و در هنگام اختلاط آب شور دریا و آب شیرین رودخانه در هنگام مد انجام می‌شود.

وی، ظرفیت تولید این مجتمع را یک هزار و ۲۷۵ تن میگو اعلام کرد و خبر داد: با بهره‌برداری از این طرح، برای ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد.

ابوعلی تأکید کرد: برای تکمیل این طرح، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و حدود ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش خصوصی مورد نیاز است.

مدیرکل شیلات خوزستان خبر داد: بعد از شهرستان آبادان و با افتتاح این مجتمع بزرگ شهرستان «هندیجان» به عنوان قطب جدید پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هندیجان، قطب جدید پرورش میگوی خوزستان

پ اردیبهشت 30 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از معرفی شهرستان هندیجان به عنوان قطب جدید پرورش میگو در استان خوزستان خبر داد. فتح‌اله ابوعلی در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه ۳۹۵ هکتاری مجتمع پرورش میگوی هندیجان اظهار کرد: مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان، به مساحت ۳۹۵ هکتار در […]

همچنین بخوانید: