استقرار قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان، از استقرار قفس های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده در گفت و گو با مرین‌پرس از استقرار قفس های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان خبر داد و اظهار کرد: در هفته جاری ۲ قفس به فاصله ۶ مایلی نوار ساحلی بندر بحرکان نصب شده است و آماده ذخیره سازی بچه ماهی هستند.

وی افزود: جانمایی مکان های مناسب برای استقرار قفس های پرورش ماهیان نقش بسیار مهمی در توسعه آبزی پروری و موفقیت در سرمایه گذاری دارد.

شهنی عباس زاده با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع آب شیرین، تمایل و توجه به استفاده از آب دریا برای توسعه آبزی پروری معطوف شده است، بیان کرد: در فاز نخست این طرح ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی دریایی در قفس پیش بینی می شود و کلیه تسهیلات بانکی به سرمایه گذار جهت تامین بچه ماهی و تجهیزات لازم پرداخت شده است.

وی اهداف اجرای طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس را انتقال دانش فنی آبزی پروری دریایی به استان، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی موردنیاز، ایجاد اشتغال در شهرهای ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ارزآوری، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه گذاران در جهت فعالیتی نوین و سودآور برشمرد.

شهنی عباس زاده گفت: متقاضیان برای سرمایه گذاری در زمینه پرورش ماهی در قفس می توانند با مراجعه به اداره کل شیلات و نظام مهندسی کشاورزی استان برای دریافت موافقت اصولی اقدام و پس از استعلام، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش زمان انتظار شناورها برای ورود و خروج در بندر خرمشهر

پ فروردین 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، در اواخر سال گذشته شناور ۲۰۱ به ناوگان ناوچه بندر خرمشهر اضافه شد و مدت زمان انتظار شناورها در هنگام ورود و خروج کاهش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نوراله اسعدی اظهار […]

همچنین بخوانید: