بهره‌برداری از ۱۸ مزرعه پرورش ماهی در قفس در بوشهر 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/لرستان مدیرکل شیلات بوشهر گفت: در زمینه پرورش ماهی در قفس پارسال ۱۱۷ مجوز داشتیم که ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسید.

عقیل امینی سیزدهم اردیبهشت ماه در همایش سراسری ادارات کل شیلات کشور در خرم‌آباد اظهار کرد: در زمینه پرورش میگو سال جدید ۷۲۵۹ هکتار زمین مفید زیر کشت داریم.

وی ادامه داد: در زمینه مراکز تکثیر میگو در سال جاری ۲۳ کارگاه جدید داریم.  

امینی افزود: در زمینه پرورش ماهی در قفس پارسال ۱۱۷ مجوز داشتیم که ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل شیلات بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ قفس در حال مونتاژ است و یازده مزرعه ۵۰۰ تنی برای افتتاح داریم و سه مزرعه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در در بحث بچه ماهی به مشکل خوردیم، افزود: یک شرکت داریم که ۱۰ میلیون قطعه لارو ظرفیت دارد تا پایان سال پنج کارگاه بچه ماهی به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی ادامه داد: در تنگستان تعاونی‌های صیادی را با تولید ماهی در قفس درگیر کردیم و شرکت‌هایی با قفس‌های ۵۰ تنی از طریق بنیاد برکت و تسهیلات استانی پرداخت شده کل سرمایه گذاری این بخش ۸۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۷۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی بوده است.

مدیرکل شیلات بوشهر تصریح‌ کرد: تولید و توسعه ماهیان خاویاری در دشتستان در دستور کار است.

وی ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه تخصصی شیلات را برگزار کردیم که استقبال خوبی شد و بنا داریم این نمایشگاه را به صورت سالانه در دی ماه برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیرکل جدید بندر و دریانوردی خرمشهر معرفی شد/ بنادر کشور محدودیتی برای پاسخگویی به ظرفیت های تجاری کشور ندارد

چ اردیبهشت 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در آئین معارفه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به ظرفیت های بندری در شمال و جنوب کشور گفت: با رشد ظرفیت های تجاری کشور در هر زمینه ای، بنادر شمال و جنوب در […]

همچنین بخوانید: