ملوانان خارجی از ۷۰ کیلومتری بندر امام مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌گیرند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره میزان ورود کالای اساسی در بندرکانونی (هاب) غلات کشور، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیون و ۱۵۱ هزار تن انواع کالای اساسی به وسیله ۵۱ فروند کشتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

عادل دریس افزود: بیش از سه میلیون و ۵۳۶ هزار تن انواع کالای اساسی در انبار‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) نگهداری می‌شود.

وی درباره روند ورود و خروج کالا‌های اساسی در بندر کانونی کشور بیان کرد: در دو ماه نخست سال جاری بیش ازدو میلیون و ۴۵۳ هزار تن کالای اساسی از انبار‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

وی تاکید کرد: به دنبال برگزاری نشست‌های مشترک مدیریتی با حضور مقامات عالی رتبه از وزارت‌های کشور، صمت، جهاد کشاورزی و استانداری خوزستان علاوه بر احصای گلوگاه‌ها و موانع در فرآیند خروج کالا، تدابیر مختلفی  برای تسریع در روند ترخیص و خروج کالا‌های اساسی گرفته شده است و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط این تلاش‌ها برای تسریع هر چه بیشتر روند خروج کالا‌های اساسی ادامه دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) درباره اینکه چه تدابیری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انگلیسی، آفریقایی، هندی و… توسط دریانوردان خارجی گرفته شده است، گفت: این بندر بزرگ تجاری به عنوان یکی از مرز‌های پرتردد دریایی کشور با اتخاذ روش‌های علمی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ۷۰ کیلومتر دورتر از ساحل بندر امام خمینی (ره) اجرا کرده است و این موضوع موجب شده از شیوع و انتقال ویروس کرونا به مرز‌های داخلی پیشگیری شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تدابیر پیشگیرانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان علاوه بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمامی بخش‌های اداری و عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان اقدام‌های متعددی برای حمایت و یاری‌رسانی به مدافعان سلامت از جمله اهدای لوازم حفاظت فردی، کالا‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی انجام داده است.

دریس در خصوص انوع کالا‌های اساسی تخلیه و بارگیری شده در بندر امام گفت: گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی از مهم‌ترین کالا‌های اساسی است که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی افزود: در دو ماه نخست سال جاری، بالغ بر ۸۸ هزار دستگاه کامیون بیش از دو میلیون و ۱۸۲ هزار تن، و نزدیک به ۲۷۱ هزار تن به وسیله پنج هزار  دستگاه از طریق ریل به اقصی نقاط کشور حمل شده است. / تسنیم

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف بیش از ۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های بندر بوشهر

د خرداد 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از بوشهر، سردار، ولی الله رضایی‌نژاد با اشاره به کشف سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: در اجرای طرح عملیاتی رعد ۴ در مبارزه با قاچاق با اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات عملیاتی هدفمند، مرزبانان پایگاه دریابانی بوشهر موفق […]

همچنین بخوانید: