همکاری دریایی و بندری با کشورهای منطقه مسئله‌ای استراتژیک است/ توسعه صادرات از ایران به سوریه نیازمند افزایش حمل و نقل دریایی دو کشور / کنترل کرایه خطوط کشتیرانی ایران و سوریه در راستای رفع دغدغه تجار

زمان مطالعه: 2 دقیقه



نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، همکاری دریایی و بندری با کشورهای منطقه را مسئله‌ای استراتژیک دانست و گفت: اگر خطوط کشتیرانی فعال در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه و منطقه داشته باشیم، می توان به آینده حمل و نقل دریایی کشور امیدوار بود.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر لزوم همکاری با کشورهای منطقه در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری، اظهار داشت: همکاری در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری با کشورهای منطقه و همسایه از جمله مسائل استراتژیک است که در دوران تحریم نیز کمک حال اقتصاد ایران بود.

 

وی در رابطه با حضور اخیر وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیاتی متشکل از مدیران بخش دولتی و خصوصی در سوریه و مذاکرات انجام شده با وزیر حمل و نقل این کشور با تاکید بر لزوم توسعه دریایی بین ایران و سوریه، عنوان کرد: در راستای توسعه صادرات از ایران به سوریه باید حمل و نقل دریایی خود با این کشور را توسعه دهیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بندر طرطوس به عنوان یکی از بنادر مهم سوریه در اختیار کشور روسیه قرار گرفته است، گفت: باید همانند روسیه در یکی از بنادر یا بخشی از یک بندر در سوریه فعالیت کنیم، چراکه اگر قصد داریم در بازار سوریه ورود کنیم و سهمی از بازار این کشور داشته باشیم چاره ای جز توسعه همکاری های مشترک دریایی و بندری با این کشور نداریم.

 

ضرورت سرمایه گذاری مشترک در یکی از بنادر سوریه 

 

حسینی با تاکید بر اینکه باید سرمایه گذاری مشترک در یکی از بنادر سوریه را مدنظر قرار دهیم، عنوان کرد: سوریه از گذشته با بنادر جنوب اروپا در ارتباط بوده و ایران می تواند از ظرفیت های بندری این کشور در راستای صادرات به اروپا در مقاطع زمانی مختلف، از جمله مقاطعی که نمی توانیم از بنادر خلیج فارس استفاده کنیم، بهره مند شویم.

 

کنترل کرایه خطوط کشتیرانی ایران به سوریه

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در توسعه حمل و نقل دریایی ایران و سوریه، کرایه حمل بین دو کشور است و اگر بتوانیم کرایه خطوط کشتیرانی ایران به سوریه را کنترل کنیم، بخشی از دغدغه فعالان اقتصادی در این حوزه بر طرف می شود.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های دریای خزر برای توسعه همکاری های دریایی و بندری با کشورهای شمالی ایران مدنظر قرار گیرد، گفت: اگر خطوط کشتیرانی فعال در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه و منطقه نداشته باشیم، خیلی نمی توانیم به آینده حمل و نقل دریایی کشور امیدوار بود چرا که یکی از الزامات توسعه صادرات، وجود بستر مناسب از جمله حمل و نقل دریایی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی‌ها بر اساس میزان کربن سوخت رتبه بندی می‌شوند

س تیر 1 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ در بیانیه IMO آمده است یکسری اقدامات اساسی اجباری برای کاهش انتشار کربن در حمل و نقل دریایی اتخاذ شده که به زودی لازم‌الاجرا خواهد شد.  بر این اساس کشتی‌ها متناسب با  بهره وریِ انرژی خود به ترتیب  حروف الفب […]

همچنین بخوانید: