بحران کرونا؛ جایگاه حیاتی صنعت کشتیرانی و دریانوردی را نشان داد/ دریانوردی؛ در گروه مشاغل حساس کرونایی قرار گرفته است/ واکسیناسیون دریانوردان به سرعت انجام شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه دریانوردی در گروه مشاغل حساس کرونایی قرار گرفته است، گفت: ضرورت دارد، دریانوردان سریع‌تر واکسینه شوند.

سامان رضایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ضمن تبریک روز دریانورد و تقدیر از تلاش تمامی دریانوردان، اظهار داشت: بحران کرونا نشان داد که انسان قرن 21 با تمامی پیشرفت ها، امکانات و تجهیزات در مقابل برخی بحران ها، آسیب پذیر است و حتی سازمان‌های بین المللی و ناظر؛ نمی‌توانند در مدیریت بحران، کارآمدی لازم را داشته باشند.

 

ضرورت بازتعریف پروتکل‌های صنعت کشتیرانی و دریانوردی

 

دبیر انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: با توجه به چالش جهانی پیش آمده از نظر شیوع ویروس کرونا، بازبینی و بازتعریف پروتکل ها و ‌دستورالعمل‌ها در تمامی ابعاد و فعالیت‌های بشری از جمله صنعت کشتیرانی و دریانوردی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در یک حادثه و رخداد، قوانین و دستورالعمل هایی از قبیل MARPOL ، SOLAS و یا ISPS در فرآیندهای جاری دریانوردی الزامی است، باید برای شیوع ویروس و بیماری از طریق تبادلات و ارتباطات دریایی نیز کدها و دستورالعمل‌های لازم تدوین شود.

نقش مهم دریانوردان در حیات یک‌ کشور 

 

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه بحران کرونا به رغم تلخی ها و ‌خسارت هایی که داشت عملا نشان داد که صنعت کشتیرانی و دریانوردی از چه اهمیت و‌ جایگاهی برخوردار است، بیان کرد: باید بدانیم که دریانوردان به عنوان عناصر کلیدی، نقش مهمی در حیات و فعالیت یک‌ کشور و یک منطقه ایفا می‌کنند.

وی افزود: اولویت واکسیناسیون دریانوردان از اهمیت بالایی برخوردار است و البته با  پیگیری‌های به عمل آماده، شغل دریانوردی در گروه مشاغل حساس قرار گرفته و از اولویت برخوردار شده، اما در مقطع فعلی این امر کافی نیست، چرا که با توجه به آلودگی بالای برخی از بنادر چون هند که با آنها مرودات دریایی و بندری داریم و همچنین تولید ملی واکسن های ایرانی، ضروری است تا واکسیناسیون دریانوردان هر چه سریع تر انجام شود.

رضایی پیشنهاد کرد: کشتی های ایرانی که سفرهای بین المللی دارند از خدمه ای استفاده کنند که واکسن زده اند.

وی با بیان اینکه دریانوردان ایرانی از محدودیت در تغییر خدمه، تردد و دسترسی به امکانات بندری در شرایط تحریم رنج می بردند که با بروز کرونا این محدودیت ها دو‌چندان و شرایط فعالیت برای آنها سخت‌تر شد، گفت: دریانوردان ایرانی، با ایثار و فداکاری شرایط موجود را تحمل کردند و اجازه ندادند چرخ این صنعت حساس و استراتژیک متوقف شود، بنابراین آنها به عنوان سربازان خط مقدم، شایسته حمایت و پشتیبانی مناسب و موثری هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۳۴۴ طرح در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیازمند تخصیص اعتبار هستند

ی تیر 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعا ۳۴۴ طرح در حوزه کشاورزی آماده دریافت تسهیلات هستند، اکثر طرح‌های حوزه کشاورزی پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند و بسیاری از این طرح‌ها نیازمند یک اعتبار اندک برای تکمیل و رسیدن به بهره‌برداری هستند. […]

همچنین بخوانید: