تقدیر از حمایت‌های سازمان بنادر در حوزه صنفی دریانوردان/ به برنامه‌ریزی بلند مدت برای رفع چالش‌های دریانوردان نیاز داریم/ راهی جز “توسعه دریامحور” نداریم

زمان مطالعه: 1 دقیقه



دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران با کلیدی خواندن حرفه دریانوردی برای اقتصاد کشور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی، راهی به جز توسعه دریامحور ندارد.

دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران، با مهم ارزیابی کردن منابع انسانی در حوزه دریانوردی، گفت: باید گام بلندی در راستای تربیت نیروی انسانی حرفه ای در حوزه دریایی برداشته شود؛ چراکه شاخص ها نشان می‌دهد که تاکنون سیاست‌های کلی و کلان در حوزه توسعه منابع انسانی در حوزه مشاغل دریایی، کارآمد نبوده است.

وی با بیان اینکه فضای کلی و فرهنگ حاکم بر حوزه توسعه منابع انسانی، به آسیب شناسی نیاز دارد، خاطر نشان کرد: انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال برنامه ریزی بلند مدت برای رفع چالش‌های عدیده‌ دریانوردان در بخش ‌های مختلف است‌.

دبیر انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری افزود: بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار دریانورد در دنیا داریم که از این تعداد ۷۰ هزار دریانورد روی کشتی های تجاری در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی در حوزه دریایی مساله بسیار مهمی در بخش تجارت دریایی است و باید به صورت جدی در کشور مدنظر قرار گیرد.

رضایی افزود: باید گام بلندی در راستای تربیت نیروی انسانی حرفه ای در حوزه دریایی برداشته شود؛ چرا که تا ۱۰ سال آینده شاهد تولید شناورهای تخصصی هستیم که نیازمند فعالیت دریانوردان متخصص است، بنابراین باید به آموزش جدی‌تر از قبل نگاه کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری دوره خلبانی هواپیمای فوق سبک در بوشهر

چ تیر 9 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، حجت خسروی با اشاره به مجهز شدن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به هواپیمای فوق سبک “جایروپلن” اظهار داشت: این دستگاه پرنده نقش مهم و تاثیرگذاری در کنترل ایمنی گردشگری دریایی، پایش آلودگی سواحل و آبهای خلیج فارس و […]

همچنین بخوانید: