3 فرصت ویژه برای رونق حداکثری بنادر ایران/ بخش خصوصی؛ توان بالفعل کردن مزیت‌های بالقوه حوزه بندری و دریایی را دارد/ ضرورت افزایش سرعت جابجایی و ترخیص کالا در بنادر به منظور رقابت‌پذیری بخش خصوصی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران احیای توافق برجام، عملیاتی شدن قراداد ۲۵ ساله همکاری ایران و چین و نقدینگی بازار سرمایه را 3 فرصت ویژه برای رونق حداکثری بنادر کشور عنوان کرد.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر لزوم رقابت پذیری هرچه بیشتر بنادر ایران به منظور دستیابی سهم مناسب از بازار منطقه ای و بین المللی، اظهار داشت: بنادر ایران؛ از مزایای فوق العاده ای برخوردار هستند، در این راستا ضرورت دارد سرعت جابجایی کالا را افزایش دهیم و همچنین در سطح کلان اقتصاد کشور به امنیت و ثبات اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشیم تا فعالان بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بنادر ایران ترغیب شوند.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگری که باید توجه داشت تسهیل قوانین و مقررات برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران؛ باید در چارچوب قوانین، مانع زدایی را در دستورکار قرار داد تا شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران در حوزه بندری و دریایی باشیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید اطمینان بخشی لازم به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی ارائه شود، گفت: با بسترسازی مناسب باید شرایطی فراهم شود، تا فعالان اقتصادی بخش خصوصی آزادانه با یکدیگر رقابت و بهترین خدمات را ارائه کنند.

صالحی افزود: در راستای توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری، ضروری است که بخشی از فعالیت های دولت به بخش خصوصی واگذار شود و تعامل و همکاری افزایش پیدا کند. 

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از امکان بالفعل کردن مزیت های بالقوه حوزه بندری و دریایی برخوردار است، اظهار داشت: تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی با سایر کشورهای دنیا می تواند دستاوردهای اقتصادی بیشتری را در حوزه بندری و دریایی برای کشور به همراه داشته باشد، بنابراین باید فرصت و امکان بروز توانایی به بخش خصوصی در این زمینه داده شود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تحریم ها شرایط سختی را برای حوزه بندری و دریایی کشور به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی؛ توانایی رقابت با بودجه بخش دولتی را ندارد و حضور در این فضا برای فعالان اقتصادی توجیه اقتصادی ندارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فنّاوری‌های هوشمند تلفن همراه در خدمت بازرسی کانتینر‌ها

ی تیر 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ این سیستم از طریق اسکنر‌های متصل به موبایل از داخل کانتینر‌ها تصویر تهیه کرده و آن‌ها را در اختیار مرزبانان گمرکی جهت ترخیص کالا قرار می‌دهد. براساس این گزارش “Shri Sanjay Sethi” رئیس بندر “جواهر لعل نهرو” در این زمینه گفت: […]

همچنین بخوانید: