صید ماهی حلوا سفید در خوزستان آزاد شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فتح الله ابوعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحقیقات علمی انجام شده توسط پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور و تصمیم کمیته مدیریت صید استان خوزستان از اول مردادماه امسال صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های استان خوزستان آزاد اعلام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پیش از این به دلیل فصل تخم‌ریزی و حفظ ذخایر با ارزش این ماهیان ممنوعیت صید این گونه به مدت ۵۰ روز در صیدگاه‌های استان اتخاذ شده بود، افزود: صیادان می‌توانند با مراجعه به واحدهای صدور مجوز صید و اخذ مجوز لازم اقدام به صید کنند.

ابوعلی عنوان کرد: حلوا سفید در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و شهرهای ساحلی خوزستان مشتریان زیادی دارد و یکی از ارزشمندترین گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در حال حاضر ۶۲۰ فروند شناور لنج صیادی و یک هزار و ۷۰ فروند قایق صیادی در ۱۰ بندر و هفت صیدگاه خوزستان به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تأمین می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آزادی سه ملوان ایرانی از زندان کراچی پاکستان

س تیر 29 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه یه گزارش مرین‌پرس؛ حسن نوریان در صفحه توییتر  خود در این زمینه نوشت : ‏با پیگیری مستمر و شایسته همکاران سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و در راستای صیانت از حقوق ایرانیان خارج از کشور، تعداد سه نفر از ملوانان ایرانی از زندان شهر کراچی […]

همچنین بخوانید: