آزمایش اولین کشتی خودران اقیانوس پیما توسط هیوندای

زمان مطالعه: 2 دقیقه



شرکت هیوندای کره جنوبی اولین سفر دریایی فرا اقیانوسی به کمک سیستم هدایت خودران بر روی یک حامل LNG را تا پایان امسال انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، بهره گیری از کشتی های خودران در اواخر امسال یک گام بزرگ به جلو بر می دارد زیرا صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی قصد دارد اولین سفر آزمایشی یک اقیانوس پیمای بدون سرنشین را انجام دهد.

به گفته نماینده این شرکت کشتی سازی، قبل از پایان سال، سفری آزمایشی و بدون سرنشین یکی از حامل های بزرگ و جدید گاز مایع که در حال حاضر در یکی از کارخانه های کشتی سازی این شرکت در حال ساخت است، انجام خواهد شد.

شرکت هیوندای چندین بخش از گروه صنعتی خود را برای این پروژه به کار گرفته است و اهداف برنامه ریزی ساخت اقیانوس پیمای خودران را با جدیت دنبال می کند.

این گروه یک شرکت اختصاصی متمرکز بر عملیات خودران با نام Avikus Corp را راه اندازی کرده که با بخش کشتی سازی روی توسعه سیستمی با عنوان Hyundai Intelligent Navigation Assistant System (HiNAS) 2.0، همکاری می کند.

برای این سفر آزمایشی، هیوندای قصد دارد این سیستم خودران را بر روی یک حامل LNG جدید به طول 985 فوت که در حال حاضر در شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی کره در حال ساخت است، مستقر کند. بسته به زمان اتمام ساخت کشتی و عوامل دیگر  این سفر در اقیانوس آرام یا اقیانوس هند انجام خواهد شد.

به گفته نماینده این شرکت، این اولین سفر فرا اقیانوسی در جهان خواهد بود که در آن یک سیستم خودران، کشتی را تنها تحت نظارت خدمه مدیریت می کند.

سیستم HiNAS  که به طور مشترک توسط گروه صنایع سنگین هیوندای و KAIST توسعه یافته است، از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای تشخیص خودکار کشتی های مجاور بهره برده و از طریق تجزیه و تحلیل دوربین کشتی برای تعیین خطر برخورد استفاده می کند. در اولین نسخه این سیستم، از دوربین های مادون قرمز می توان برای تجزیه و تحلیل جامع و ارائه اطلاعاتی مانند موقعیت و سرعت موانع استفاده کرد.

در نسخه دوم سیستم که در آزمایش حامل LNG استفاده خواهدشد، سیستم به طور خودکار اشیاء اطراف کشتی و مسیر را تشخیص می دهد تا خطر برخورد وجود نداشته باشد. این کشتی همچنین مجهز به سیستم دستیار پهلوگیری خودکار هیوندای است که نمای کاملی از کشتی را هنگام پهلوگیری فراهم می کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت قایق برقی توسط کارمندان سابق اسپیس‌ ایکس

چ مرداد 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروهی از مهندسان سابق شرکت اسپیس‌ ایکس (SpaceX) می‌ خواهند اولین قایق برقی تجاری را تولید کنند و در این راه باید با شرکت‌ های دیگری رقابت کنند. به گزارش مرین‌پرس از تک دیپس، شرکت قایق‌سازی آرک (Arc) اعلام کرده است که سرمایه‌ای ۴.۲۵ میلیون دلاری […]

همچنین بخوانید: