تاکید بر چارچوب همکاری برای حفظ میراث مشترک دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نارندرا مودی نخست وزیر هند در سخنانی در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت دریانوردی بین المللی که روز دوشنبه به وقت محلی به صورت مجازی برگزار شد، افزود مانع تراشی در تجارت دریایی می تواند اقتصاد جهانی را تهدید کند.

وی تصریح کرد که باید به صورت دسته جمعی با فجایعی که امنیت دریایی را تهدید می کند، مقابله کنیم.

نخست وزیر هند که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری میلادی (اوت) برعهده دارد، بر تدوین نقشه راه بین المللی در این زمینه تاکید کرد.

پیشنهاد پوتین برای بررسی ایجاد ساختار ویژه مبارزه با جرایم دریایی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در این نشست پیشنهاد داد موضوع ایجاد ساختاری ویژه در چارچوب سازمان ملل در راستای مبارزه با جرایم دریایی بررسی شود.

وی اظهار داشت همه تلاش خود را برای تقویت حاکمیت قانون در زمینه امنیت دریایی به کار می گیریم.

رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که روسیه تلاش های زیادی برای حفظ امنیت دریایی انجام می دهد و به تعامل با شرکای خود در این زمینه علاقه مند است.

وی تهدیدها در مسیرهای دریایی را کم ندانست و تصریح کرد باید تعامل کارآمدتری در حوزه مبارزه با جرائم فراملی برقرار باشد.

وی تاکید کرد روسیه خواهان رعایت دقیق قوانین بین المللی، احترام به حاکمیت و عدم مداخله، تضمین امنیت در منطقه خلیج فارس و اقیانوس اطلس که در آن ها افزایش موارد دزدی دریایی را شاهد هستیم، است.

تکرار اتهام پراکنی های آمریکا علیه ایران

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست بار دیگر ادعاهای خود را همسو با رژیم صهیونیستی و به رغم رد کردن این اتهام پراکنی از سوی جمهوری اسلامی ایران تکرار کرد و حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان را به ایران نسبت داد.

وی ادعا کرد که یک کشتی تجاری که که در شمال دریای عمان در آب‌های بین‌المللی بود توسط پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله به مرگ دو نفر انجامید.

بلینکن بار دیگر اتهام پراکنی علیه ایران را تکرار و ادعا کرد بر اساس اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران این حمله غیرموجه را ترتیب داده است.

وزیر خارجه آمریکا این اقدامات را تهدید کننده آزادی دریانوردی ، تجارت دریایی و جان انسان‌ها خواند.

وی همچنین با خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه کشتی مرسر استریت که اهل رومانی و انگلیس ابراز همدردی کرد و خواستار بازخواست کسانی شد که در این حادثه دست داشته‌اند.


این خبر در حال تکمیل است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم هوای گرم و طاقت فرسا در شهر‌های ساحلی خوزستان

د مرداد 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: براساس بررسی نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی‌، وقوع دمای 50 درجه سانتیگراد بالای صفر در شهرهای ساحلی استان در سه روز آینده مورد انتظار است. وی گفت: با تقویت سامانه جنب حاره‌ای، هوای گرم و سوزان پدیدۀ غالب […]

همچنین بخوانید: