رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اشاره به رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در شش ماه گذشته منتهی به شهریور امسال، اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال، ۸ میلیون ۴۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق ۱۵۰ فروند کشتی اقیانوس پیما وارد بندر امام خمینی(ره) شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمود حسین زاده خاطر نشان کرد: در همین مدت، نزدیک به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزارتن از این کالا‌ها به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن از انواع کالا‌های اساسی در انبار‌ها و مخازن بندر امام(ره) موجود است که رشدی ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر، ۱۲ فروند کشتی اقیانوس پیما در حال تخلیه بار هستند و نزدیک به ۳۲ فروند کشتی در لنگرگاه در انتظار نوبت هستند.

به گفته حسین‌زاده، به صورت روزانه  حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن کالا در حال تخلیه و همین میزان هم در حال بارگیری است. از این حیث مشکلی وجود ندارد و کالا‌ها به‌صورت شبانه روزی در حال ورود و خروج هستند.

وی تاکید کرد: شهریورماه گذشته، رکورد بارگیری۷۲ هزار تن کالای اساسی، با ۲ هزار ۹۰۰ کامیون و ۱۰۹ واگن در تاریخ سازمان بنادر ثبت شده است که رکورد بی سابقه‌ای بوده است.

 

بارگیری کامیون‌ها در کمترین زمان ممکن و حداقل تشریفات

 

وی گفت: در حال حاضر مشکلی بابت ترخیص، بارگیری و ارسال کالا وجود ندارد و کل کامیون‌هایی که هم اکنون وارد بندر امام می‌شوند در کمترین زمان ممکن و حداقل تشریفات در حال بارگیری وارسال هستند. 

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی(ره) با بیان اینکه تاکنون ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است، گفت: طی همین مدت نزدیک به ۸۰۵ هزار تن از این کالاها توسط ناوگان حمل و نقل ریلی ارسال شده است که در بخش ریلی رشد حدود ۵ درصدی و در بخش جاده‌ای رشد ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

 

تست منظم کرونا و اعمال پروتکل‌ها بهداشتی بر روی خدمه کشتی های ورودی 

 

رییس اداره کالای اساسی و فله مجتمع بندری امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حدود یک سال و نیم است که به خاطر شرایط کرونایی خدمه از کشتی‌ها خارج نمی‌شود، تاکید کرد: کشتی‌ها از آمریکای جنوبی، آسیا، اروپا وارد بندرگاه می‌شوند و کشتی‌ها قبل از اینکه پهلوگیری کنند، طبق پروتکل‌هایی، که وزارت بهداشت تهیه کرده است، در لنگرگاه و یا در کنار اسکله قبل از اینکه عملیات شروع شود، از خدمه آنها تست می‌گیرند و زمانی که تائیدیه وزارت بهداشت رسید عملیات تخلیه و بارگیری، شروع می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ته لنجی ها ترخیص شدند

چ شهریور 31 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس محمدرضا پارسا اصیل افزود: ترخیص کالاهای ملوانی با اولویت کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالاهای اشتعال زا که در لنج‌های چوبی هستند انجام خواهد شد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، […]

همچنین بخوانید: