تاکید رییس جمهور بر فعال کردن اقتصاد دریامحور

زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر بر فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال و شتاب در آبادانی استان تاکید کرد.

آیت ‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌ های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است، گفت: در این سفر گام ‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌ های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت ‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام ‌های موثری برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌ های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم گیری خواهد شد تا گام‌ های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

رئیس جمهور در ادامه برنامه ‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش ‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای “افراماکس ۲”، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

آیت ‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش ‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی ‌سازی، گفت: کشتی ‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می ‌شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌ های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده ‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌ کند، در مسیر مقابله با زیاده‌ خواهان قرار دارد.

آقای رئیسی همچنین بر اهمیت بومی ‌سازی صنعت کشتی‌ سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌ سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی بوشهر، تصمیمات و مصوبات دولت برای ایجاد شتاب در آبادانی و پیشرفت استان بوشهر را تشریح کرد.

آیت ‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، گفت: بهره مند نبودن استان بوشهر از وجود صنایع بزرگ در بخش نفت و گاز و پتروشیمی، پذیرفتنی نیست و باید سهمی از این صنایع برای آبادانی، رفع مشکلات و خدمات رسانی به مردم استان اختصاص یابد. رئیس جمهور افزود: دولت بر پرداخت سهم و حق مردم استان از درآمدهای نفت، گاز و به ویژه پتروشیمی تاکید جدی دارد.

دکتر رئیسی افزود: تامین آب شرب مردم بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی و راه‌اندازی آب شیرین‌ کن‌ ها امکان ‌پذیر است که مقرر شد اقدامات لازم در این باره به سرعت اجرایی و عملیاتی شود؛ چرا که شایسته نیست استان بوشهر با بیش از ۶۰۰ کیلومتر ساحل، مشکل آب داشته باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای تکمیل پروژه راه آهن بوشهر، گفت: مسئولیت پیگیری تکمیل این پروژه به وزیر راه و شهرسازی سپرده شد و مصمم هستیم این پروژه که مدت زیادی از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و پیشرفت چندانی ندارد، از بن بست خارج شود و هرچه زودتر شرایط تکمیل و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

آقای رئیسی گفت: در زمینه اشتغال نیز مقرر شد ۱۵۰۰ هکتار اراضی برای حوضچه‌ های تولید میگو به جوانان استان واگذار شود که این میزان می ‌تواند با توجه به اقبال جوانان افزایش یابد.

رئیس جمهور همچنین بر فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا برای ایجاد اشتغال و شتاب در آبادانی استان تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: حدود ۹۴ طرح برای ایجاد شتاب در رشد و شکوفایی استان در حوزه‌ های مختلف به تصویب رسیده که روند اجرای آن توسط معاونت اجرایی ریاست جمهوری پیگیری می شود و گزارش اقدامات انجام شده به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرورش جلبک کاهنده چربی خون در منزل ممکن شد

ش مهر 17 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اسپیرولینا خواص انتی اکسیدان زیادی دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد. تا به امروز این محصول در قالب انواع پودر در دسترس بوده، اما شرکت انگلیسی کانوپی امکان پرورش و […]

همچنین بخوانید: