افق روشن حوزه دریایی و بندری ایران با رفع موانع و مشکلات داخلی و خارجی/ ضرورت افزایش سرعت صادرات و واردات از طریق حمل‌ونقل دریایی/ ایران با توسعه بنادر می‌تواند به هاب لجستیکی منطقه تبدیل شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که موانع و مشکلات داخلی و خارجی برطرف شود، افق و آینده روشنی در انتظار حوزه دریایی و بندری ایران است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه باید سرعت صادرات و واردات در کشور از طریق حمل و نقل دریایی افزایش پیدا کند و جذابیت لازم برای فعالان اقتصادی داخلی ایجاد شود، اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری خارجی یکی از مسائل بسیار مهم است و با توجه به دسترسی کشور به آب های آزاد می توانیم از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک ایران در کنار دسترسی به آب های آزاد، ظرفیت استثنایی برای اقتصاد کشور است، از اینرو با توسعه بنادر می توانیم به هاب لجستیکی منطقه تبدیل شویم و همچنین با به کارگیری نیروی انسانی متخصص می توانیم در حوزه دریایی و بندری در دنیا ایفای نقش کنیم.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران تحریم نمی توان منکر وجود محدودیت ها و کم و کاستی ها در اقتصاد ایران شد و حوزه بندری و دریایی نیز از این قضیه مستثنی نیست، عنوان کرد: با وجود تحریم های ظالمانه و فلج کننده اقتصادی، وضعیت کشور از نظر فعالیت های دریایی و بندری بسیار مناسب است.

یوسفی با تاکید بر لزوم رفع سوءمدیریت های داخلی در بخش های مختلف، تصریح کرد: با رفع مشکلات و موانع آینده، افق روشنی در انتظار حوزه دریایی و بندری ایران است و می توانیم با رونق بخشی حمل و نقل دریایی کشور و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و رونق تولید و صادرات در پسکرانه بنادر، شاهد رونق اقتصاد ایران باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روند تامین کالاهای اساسی همانند گذشته باید به طور جدی مورد توجه و در دستورکار قرار گیرد، گفت: در دوران کرونا و تحریم خوشبختانه با همکاری دستگاه های مختلف خللی در تامین کالاهای اساسی مردم از مسیر دریا به وجود نیامد و باید تلاش ها در این زمینه همچنان ادامه پیدا کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همکاری کشتیرانی دریای خزر برای توسعه حمل و نقل کانتینری در بنادر شمالی موثر و صادقانه است/در صورت اتمام لایروبی میزبان کشتی‌های رو-رو می‌شویم

ش آبان 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه لطفا در خصوص آخرین وضعیت و فعالیت های بندری و تجاری بندر آستارا توضیحاتی بفرمایید؟ – مجتمع بندری با وسعت ۵۵ هکتار و ۲۸۵ متر اسکله در فاز نخست و با ظرفیت انجام عملیات تخلیه و بارگیری ۷۵۰ هزار تن در سال، امکان تجارت، نگهداری، تحویل […]

همچنین بخوانید: