بهره‌مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى؛ امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران/ رونق حمل و نقل دریایى؛ نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته و مدرن/ ارتباط با بنادر بزرگ دنیا نیازمند ناوگان دریایى توسعه یافته است/ از ظرفیت بخش خصوصی و نخبگان دریایی غافل نشویم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه بهره‌مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى؛ امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است، گفت: رونق حمل و نقل دریایى کشور نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته و مدرن است

رحمت الله فیروزى پوربادى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان دریایى کشور و نیز حمل و نقل دریایى ایران، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هاى بى نظیر دریایى و بندرى کشور در قیاس با کشورهاى منطقه و دنیا، بهره مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است و  باید در راستاى تعامل تجارى با دنیا، از تمامى پتانسیل دریایى کشور در شمال و جنوب استفاده کرد.

وى ادامه داد: رونق حمل و نقل دریایى نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته در راستاى تبادلات تجارى و تامین نیازهاى داخلى و خارجى است و تحقق این هدف مى تواند کمک شایانى به بهبود وضعیت صادرات و واردات کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت حمل و نقل و ناوگان دریایى ایران نامناسب نیست، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که شرایط فعلى ایده ال نیست و باید در راستاى توسعه، تجهیز، به روزرسانى و نوسازى ناوگان دریایى کشور گام برداریم و با تجهیزات مدرن و پیشرفته در حوزه حمل و نقل دریایى فعالیت کنیم. 

فیروزى پوربادى با بیان اینکه براى ارتباط با بنادر بزرگ دنیا نیازمند ناوگان دریایى مدرن و به روز هستیم، تاکید کرد: کشور ما از شرایط مناسبى در حوزه دریایى و بندرى برخوردار است اما وضعیت ناوگان دریایى ایران براى اینکه بتواند نقش خود را در اقتصاد دریا محور به خوبى ایفا کند، نیازمند توجه ویژه است و یکى از موارد بسیار مهم ناوگان دریایى است که باید هرچه سریعتر در جهت توسعه و پیشرفت آن عمل کرد.

وى افزود: یکى دیگر از مسائل، همکارى با بخش خصوصى و تعامل با نخبگان حوزه دریایى است؛ بهره مندى از تجارب ملى و بین المللى بخش خصوصى و دانش تئورى نخبگان دریایى یک سیاست استراتژیک  براى حمل و نقل دریایى است که نباید از آن غافل شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه بخش خصوصى تکمیل کننده فعالیت هاى بخش دولتى است، گفت: باید شرایط فعالیت براى بخش خصوصى در راستاى صدور مجوزها، ارائه تسهیلات با سود کم، ارائه خدمات مطلوب و…فراهم شود و اینگونه شاهد جذب و حضور پررنگ فعالان اقتصادى بخش خصوصى در حوزه حمل و نقل دریایى باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سهم انواع شقوق حمل و نقل در اقتصاد ایران چقدر است؟

چ آبان 19 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس در اهمیت حمل و نقل در اقتصاد ها زیاد سخن به میان می آید و گاهی آن را پیشران اقتصاد و یا موتور محرک اقتصاد بیان می کنند. همچنین گاهی از سهم زیاد آن در کشورهای توسعه یافته سخن به میان می آید و البته […]

همچنین بخوانید: