پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت شناسایی پیکر شهید «سید کریم عباسی»

زمان مطالعه: 2 دقیقه



علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با صدور پیامی، شناسایی پیکر پاک شهید «سید کریم عباسی» برادر یکی از کارکنان مجتمع بندری امام خمینی (ره) را تبریک و‌ تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در پیام علی اکبر صفایی چنین آمده است:

 بسم رب‌الشهداء والصدیقین 

وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ سَیَهْدیهِمْ وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ وَ یُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ.

شهادت؛ نقطه اوج کمال انسانی و  اعلی ترین جلوه ایثار و  ازخودگذشتگی انسان‌های دلیر و شریفی است که با جانفشانی در راه خدا، از خاک و سرزمین خود دفاع کردند تا امروز به برکت خون این شهیدان گرانقدر و مجاهدت‌های رزمندگان، شاهد برقراری آرامش و امنیت در کشور باشیم.

 سلام‌ و‌ صلوات خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود بر فراز میهن اسلامی برافروختند‌ و صلوات و تحیّات خدا بر شهدای گمنام که با ظهور و حضور خود، این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.

شناسایی پیکر پاک و مطهر شهید  “سید کریم عباسی” پس از گذشت ۳۳ سال و پس از سالها تدفین به‌ عنوان شهید گمنام در  شهر سلماس را به خانواده گرامی این شهید عالی‌قدر تبریک و تسلیت می گوییم و قدردان سعه صدرشان هستیم که در این سالها با فروتنی در فراق فرزند آسمانی خویش بودند.

باشد که با شناسایی این شهید جاوید؛ شاهد آرامش دوباره این خانواده مومن، صبور و انقلابی باشیم.

از خدای متعال، برای آن شهید والامقام ، همنشینی با سیدالشهدا و دیگر شهیدان کربلا و برای خانواده گرانقدرشان، صبر و اجر مسئلت می نمایم.  

به راستی همه ما و به ویژه جامعه دریایی کشور، مدیون شهیدان گرانقدر، خانواده های صبورشان و جانبازان سرافراز هستیم و امروز رسالتی سنگین بر عهده داریم و بی‏‌تردید باید مدافعان شایسته ای برای حفظ استقلال و‌عزت کشورمان در جنگ اقتصادی با استکبار باشیم و با همتی مضاعف، توطئه های دشمنان این مرز و بوم را با خدمت صادقانه به مردم خنثی کرده و دین خود را به این شهیدان عالیقدر ادا کنیم.

گفتنی است؛ “شهید سید کریم عباسی” برادر همکار گرامی سرکارخانم‌ «سیده فاطمه عباسی» شاغل در امور اداری مجتمع بندری امام‌خمینی (ره) که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۸ در “پارک ملت شهر سلماس” دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید سید کریم عباسی، فرزند سید رحیم، متولد ۱۳۵۰، جمعی لشکر ۷ ولیعصر(عج) از ماهشهر به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمده بود. 

این شهید در سال ۱۳۸۸ علیرغم تلاش‌های انجام شده، پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در شهر سلماس استان آذربایجان غربی، دفن شده بود.

چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه پس از گذشت ۳۳ سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی شهید عباسی به خانواده محترم این شهید داده شد و از چشم‌انتظاری درآمدند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیپلماسی دریایی بزرگترین پشتیبان کشور در اقتصاد است

پ آبان 20 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش در ارتباط تلفنی با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: انجام رزمایش نشان […]

همچنین بخوانید: