ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه و تامین تجهیزات استراتژیک در دستور کار سازمان بنادر/ جذب سرمایه گذار خارجی در بنادر با جدیت دنبال می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات استراتژیک در بنادر را از دغدغه های مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: تهیه تجهیزات عملیاتی بنادر یکی از دستور کارهای مهم سازمان بنادر قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تهیه تجهیزات مهم بندری نظیر لایروب ها و مکنده ها می تواند به افزایش ظرفیت و بازده بنادر کشور کمک کند، از اینرو برای سال پیش رو در بخش های یاد شده فعالیت های گسترده  ای خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه از اهداف اصلی دولت است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی جلسات متعددی را با سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه داشته است و همچنین دیدار و نشست های تخصصی با تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دستورکار سازمان قرار گرفته است.

وی در خصوص رسیدگی سازمان بنادر به وظایف حاکمیتی خود به عنوان کشوری صاحب پرچم، ساحل و بندر، تصریح کرد: سازمان بنادر وظایفی ملی، فرا ملی و بین المللی دارد که توسعه سواحل، رسیدگی به موضوع امداد و نجات دریایی، لایروبی و تامین امنیت دریانوردی از مهمترین آنها است.

صفایی ادامه داد: سازمان بنادر در کنار رسیدگی به وظایف خود، همگام با سیاست های دولت، پروژه هایی را برای رفاه مردم در مناطق ساحلی تعریف کرده که در سال های اخیر برخی از آنها به مرحله اجرا رسیده است و در سال آینده نیز پروژه هایی نهایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار خارجی به جدیت در سازمان بنادر پیگیری می شود، گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات با سرمایه گذاران کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری در بنادر کشور و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی، شاهد افزایش سرمایه گذاری خارجی در سال آینده باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرپرست شیلات کشور: با راه اندازی مجدد شرکت قزل دانش نهاوند ۴۰ درصد تخم چشم زده ماهی تامین می شود

چ اسفند 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان  «سید حسین حسینی» در بازدید از شرکت قزل دانش نهاوند گفت: اقتدار هر کشوری وابسته به ۲ مساله مهم آب و غذا است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود. وی اظهار داشت: در سال یک […]

همچنین بخوانید: