عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ جاسک آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ایرنا، در این طرح مهم شیلاتی اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر پیش بینی شده و شرکت جهش تولید مکران، شرکت پرتو آبی تابناک مندیر، شرکت شن آذین ساحل ، شرکت هنگام صید بندر و یک شرکت سرمایه گذاری دیگر که در مرحله انعقاد قرار است، سرمایه گذاران این طرح هستند.

سایت سدیچ از جنوب به ناحیه جزر و مدی دریای عمان و خور لوپ ، از شرق به رودخانه سدیچ و از شمال و غرب به اراضی تپه ماسه ای محدود می شود.

این سایت از توابع بخش لیردف شهرستان بندر جاسک بوده و نزدیک ترین روستا به محل سایت روستای ککی است و فاصله مرکز سایت تا شهر جاسک ١٠٥ کیلومتر است

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در حاشیه کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی شهرک شیلاتی سدیچ، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: سطح خالص طرح شامل ٥٩ مزرعه به وسعت یک هزار و ۱۱۹ هکتار است که با تجمیع سطح مشاعات طرح شامل کانال ها، زهکش ها، لاگون، جاده های سرویس، ابنیه فنی، حریم ها و دیگر بخش ها مساحت کل سایت یک هزار و ۳۹۱هکتار است.

مهدی دوستی بیان داشت: ساختمان بهره‌برداری و نگهداری به مساحت ٢٠٠ متر مربع، جاده جایگزین صیادی با طول نزدیک به شش کیلومتر، جاده های سرویس کانال ها، ابنیه های فنی، دایک حفاظتی و زهکش حائل سایت به طول حدود ١٧ کیلومتر نیز در این سایت پیش بینی شده است.

وی هزینه ایجاد زیر ساخت و تاسیسات عمومی مشترک در این‌سایت را  نزدیک به یک هزار و ۱۰٠ میلیارد ریال بدون هزینه تامین برق عنوان کرد و گفت : میزان سرمایه گذاری برای ساخت مزارع شش هزار میلیارد ریال است که در مدت زمان یک سال آماده می شود.

دوستی میزان تولید سالیانه این شهرک شیلاتی را پنج هزار و ۵۰۰ تن پیش بینی کرد و افزود: با بهره‌برداری کامل از این سایت برای ٧٠٠ نفر اشتغال ایجاد می شود.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دور دور نفتکش‌های ایرانی از چین تا ونزوئلا

ی بهمن 17 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، طبق آمار‌های منتشر شده از سوی کشور چین، این کشور در ماه دسامبر، که از تاریخ ۱۱ آذر آغاز می‌شود و تا ۱۰ دی ادامه پیدا می‌کند، مجموعاً ۱.۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است. این اطلاعات را گمرک چین منتشر […]

همچنین بخوانید: