نخستین قفس فولادی پرورش ماهی در آب های گلستان راه اندازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وجود پهنه آبی با قابلیت اجرای طرح‌های پرورش ماهی در دریا، یکی از طرح‌های اقتصادی و تولیدی مناسب برای گلستان، مقوله پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: در این بخش، شیلات گلستان تاکنون نسبت به صدور پروانه فعالیت به ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ تن برای ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی اقدام کرده است.

وی بیان کرد: در همین راستا اولین قفس فولادی پرورش ماهی در دریا، با قابلیت، جابجایی و با قطر ۳۰ متر و تولید ۲۵ تن ماهی، توسط بخش خصوصی در گلستان ساخته شده و به صورت پایلوت آب اندازی شد.

جباری گفت: این قفس که هم اکنون ذخیره سازی ماهی در آن انجام شده، با توجه به پسروی آب دریا، قابلیت جابجایی به عمق‌های مناسب را هم دارد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: در برنامه تحولی در بخش پرورش ماهی در دریا تولید هشت هزار تن ماهی در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که با تحقق این برنامه برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

جباری گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار بچه ماهی قزل آلا در قفس‌های مستقر در آب‌های استان ذخیره سازی شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به جای دریای عمان از کلمه زیبای "دریای مکران" استفاده شود

ی دی 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از استفاده برخی روسای کشورهای عربی در استفاده از لفظ “خلیج عربی” به جای “خلیج همیشه فارس” گفت: به جای دریای عمان از کلمه زیبای “دریای مکران” استفاده شود. به گزارش مرین‌پرس، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز […]

همچنین بخوانید: