کاهش صید دریایی در مازندران 

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/مازندران مدیرکل سازمان شیلات مازندران از کاهش ۳۱ درصدی صید ماهیان دریایی طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

حسن اسحاقی در گفت و گو با مرین‌پرس اظهار کرد: میزان کل صید تا پایان بهمن ماه ۱۰۲۱ تن بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۳۱ درصدی همراه بوده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی صید امسال حدود ۸۶ میلیارد تومان است که با کاهش ۳ درصدی همراه بوده تصریح کرد: سرانه صید هر تعاونی پره حدود ۲۰ تن بوده و با کاهش ۲۹ درصدی روبه رو شده‌ است. 

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: ترکیب گونه ای صید شامل ۴۱ درصد ماهی سفید، ۳۷ درصد ماهی کفال و ۲۲ درصد ماهی کپور بوده است. 

وی از کاهش میزان صید هر ساله در سبد بهره برداری جامعه صید خبر داد و افزود: میزان کل صید کیلکا ماهیان حدود ۱۲ هزار و ۱۸۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه ۴ درصد کاهش داشته است.

اسحاقی ارزش اقتصادی کیلکا ماهیان را بیش از ۹۱ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این میزان با افزایش ۱۹ درصد ارزش اقتصادی نسبت به سال گذشته همراه شده است. 

مدیر کل شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید کیلکا ماهیان در هر شناور بیش از ۲۷۹ تن بود که دارای کاهش ۴ درصدی است خاطرنشان کرد: ترکیب گونه ای صید شده توسط شناورهای صیادی ۹۷ درصد کیلکای معمولی و ۲ درصد کیلکای انچوی و یک‌ درصد چشم درشت است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استمرار آزادسازی حریم دریا در بوشهر/ سپاه ساحل را به مردم داد

د اسفند 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: تلاش برای رهاسازی ساحل و حریم ۶۰ متری دریا در نقاط مختلف شمال و جنوب کشور با جدیت در حال پیگیری است و مسئولان ذیربط این موضوع را دنبال می‌کنند. بی‌شک برخی از نقاط ساحلی که در اختیار برخی از دستگاه‌ها […]
استمرار آزادسازی حریم دریا در بوشهر/ سپاه ساحل را به مردم داد

همچنین بخوانید: