افزایش ۴ درصدی صید کیلکا در نوار ساحلی گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان سرپرست شیلات گیلان، با اشاره به اینکه شاهد افزایش چهار درصدی صید کیلکاماهیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت: صیادان گیلانی از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ تاکنون ۵۸۰۸ تن کیلکا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از خزر به دست آوردند.

حمیدرضا تقی نصیری در گفت وگو با مرین‌پرس، با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید یعنی ۲۰ مهر ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰۰۳ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند، گفت: ۴۰۰۰ صیاد گیلانی در قالب ۴۷ شرکت تعاونی پره در طول نوار ساحلی گیلان به صید مشغول هستند.

وی ارزش ماهیان صید شده را ۱۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: میزان صید ماهیان استخوانی از خزر نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

سرپرست شیلات گیلان، عمده ماهیان استخوانی صید شده را شامل کفال و سفید دانست و خاطرنشان کرد: ۴۹ درصد صید شامل کفال و ۴۷ درصد شامل سفید است و چهار درصد نیز شامل سایر گونه ها همچون شگ ماهی و کپور می شود.

تقی نصیری، همچنین از آخرین وضعیت صید ماهی کیلکا در دریای خزر گفت و خاطرنشان کرد: صیادان گیلانی از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ تاکنون ۵۸۰۸ تن کیلکا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از خزر به دست آوردند.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۴۰ صیاد کیلکا دارد، گفت: این صیادان با ۳۰ فروند لنج کلیکاگیر در سواحل گیلان مشغول صید هستند.

سرپرست شیلات گیلان، با اشاره به اینکه شاهد افزایش چهار درصدی صید کیلکاماهیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، اضافه کرد: ۱۷۹ تن کیلکای صید شده به مصارف انسانی رسیده و بقیه به کارخانجات برده می شود تا به صورت پودر ماهی برای مصارف دام، طیور و آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نبود یگان ساحلی و دریایی چالش محیط زیست دریایی کشور

چ اسفند 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه داوود میرشکار در گفتگو با مرین‌پرس یکی از مهمترین چالش‌های محیط زیست دریایی کشور را نبود یگان عملیاتی در حوزه ساحلی – دریایی عنوان کرد و بیان داشت: همچنین نواقصی قابل توجه در استانداردها، ضوابط و مقررات زیست محیطی در مناطق ساحلی – دریایی از جمله […]

همچنین بخوانید: