خارج سازی شناورهای نیمه مغروق از خور گناوه آغاز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

داوود بهادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به  اطلاع رسانی قبلی و پیگیری های انجام گرفته و  با مصوبه شورای تامین شهرستان و مجوزهای اخذ شده از مرجع قضایی ، عملیات اجرایی جمع آوری  تعداد ۳۷ فروند شناور نیمه غرق ،فرسوده و رها شده در خور آغاز شده است.

وی اظهارداشت: وجود این شناورها که در سال‌های گذشته در کانال ورودی و خروجی بندر گناوه غرق و رها شده بودند، مانعی بزرگ در برابر اقدام مناسب در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بخصوص آتش سوزی، مسدود کردن مسیر تردد و کاهش ضریب ایمنی خور هستند.

وی گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی تردد شناورها، اسکله و تاسیسات بندری و عکس‌العمل مناسب در زمینه حوادث غیرمترقبه از مالکان شناورهای مغروق و نیمه مغروق از قبل خواسته شده بود تا در  خارج کردن این شناورها هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

بهادری افزود:  این شناورها قرار است در بازه زمانی یک ماهه و در  صورت عدم ممانعت افرادی که مدعی مالکیت  آنها هستند،  بوسیله شرکت  مروارید سفید بوشهر ، خارج سازی شوند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در اجرای این طرح، ادعای افرادی است که خود را مالک شناور دانسته و از خارج سازی ممانعت می کنند، در صورتی که در یک سال اخیر با نصب بنر و مکاتبات و فضای مجازی اطلاع رسانی لازم انجام شد و  هیچ کس حاضر به خارج سازی شناور ادعایی نشده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: تاخیر در خروج شناورهای مغروق و نیمه مغروق با توجه به حجم گسترده تردد در بندر تجاری گناوه،  می‌تواند خسارت های غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد و انتظار می رود تا صاحبان این شناورها همکاری لازم کنند.

وی یادآورشد: تعداد  ۶۰۰ شناور باری فعال در این بندر وجود دارد.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و شغل ۸۰ درصد مردم به دریا وابسته بوده که از طریق شناورهای چوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد و مبادلات تجاری می کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انجام اولین عملیات بندری بدون کربن برای یک تانکر در بندر گوتنبرگ

پ اسفند 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه یک تانکر سوئدی با استفاده از نیروی پیشران هیبریدی و استفاده از نیروی برق ساحلی، اولین عملیات بندری با آلایندگی صفر را در دنیا انجام داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، به نقل از مرین لاگ، ترن آیلند، شناور […]
سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات بندری،بندر گوتنبرگ

همچنین بخوانید: