انجام اولین عملیات بندری بدون کربن برای یک تانکر در بندر گوتنبرگ

زمان مطالعه: 2 دقیقه



یک تانکر سوئدی با استفاده از نیروی پیشران هیبریدی و استفاده از نیروی برق ساحلی، اولین عملیات بندری با آلایندگی صفر را در دنیا انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، به نقل از مرین لاگ، ترن آیلند، شناور جدید اپراتور نفتکش سوئدی Terntank با ورود به بندر گوتنبرگ به اولین نفتکشی تبدیل شد که عملیات بندری با آلایندگی صفر را انجام داد؛ عملیات بندری برای این شناور با ترکیب باتری و نیروی برق ساحلی که انتظار می رود در آینده به طور فزاینده ای رایج شود، انجام شد.

این تانکر تازه ساخت اولین کشتی در نوع خود است که به سیستم باتری مجهز شده است. باتری ها قدرت مانور در بندر و عملیات داکینگ را فراهم می کنند. پس از رسیدن به اسکله نیز این نفتکش از نیروی برق ساحلی استفاده می کند. گفته می شود که بندر گوتنبرگ سوئد اولین بندر در جهان است که می تواند تانکرها را به برق ساحلی متصل کند.

کلیس مولر؛ مدیر اجرایی Tärntank Ship Management، در این خصوص گفت: امروز ما به نقطه عطفی دست یافتیم زیرا ترن آیلند به اولین نفتکش متصل به نیروی برق ساحلی در جهان تبدیل شد که با موفقیت عملیات بندری با آلایندگی صفر را امکان پذیر کرد.

این کشتی مجهز به سیستم هیبریدی منبع تغذیه الکتریکی، شامل بسته باتری، منبع تغذیه در ساحل و سیستم DC-Link است که انتظار می رود بتواند مصرف انرژی کمکی خود را در طول عملیات بندری تا 99 درصد کاهش دهد. سیستم نیروی هیبریدی همچنین برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای به کار گرفته می شود. موتور اصلی، دیگ بخار و موتور کمکی نیز برای کاهش اثرات زیست محیطی و انجام عملیات ایمن طراحی و بهینه شده اند. این تانکر با طول 482 فوت دارای ظرفیت حمل 16500 متر مکعب در 14 مخزن با روکش اپوکسی است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۹ تن گوشت ماهی خاویار در سبزوار تولید شد

پ اسفند 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه علی اصغر امانیان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعالیت دارند. وی ادامه داد: واحدهای پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار در ۲ حوزه […]

همچنین بخوانید: