اقتصاد کلان ایران به سمت توسعه بنادر و حمل‌و‌نقل دریایی حرکت کند/ نیازمند نوسازی اسکله‌ها و تامین مالی برای نوسازی ناوگان دریایی هستیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید نگاه کلان اقتصادی کشور به سمت توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی معطوف شود.

کمال علیپور خنکداری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به پیشرفت و توسعه بنادر کوچک، اظهار داشت: می توانیم از ظرفیت این بنادر در راستای رشد حمل و نقل کالا و مسافر بهره مند شویم.

 

وی با بیان اینکه اگر در سطح کلان اقتصادی قصد داریم در حوزه صادرات موفق باشیم، باید توجه ویژه ای به حمل و نقل دریایی داشته باشیم، عنوان کرد: توسعه بنادر و بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی مسائل بسیار مهمی هستند که باید از سوی دولت و حاکمیت در راستای بهبود وضعیت اقتصاد کشور مدنظر قرار گیرند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل باید به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید از ظرفیت شرکت های بزرگ حمل و نقل دریایی و بندری در بازارها استفاده کند.

 

علیپور خنکداری با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد برخوردار است و باید بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت موجود کشور بهره مند شویم، گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی مقوله ای اجتناب ناپذیر است و دولت باید فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کند و وظیفه نظارتی، سیاستگذاری و راهبری را بر عهده گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی کشور به سمت توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی باشد، اظهار داشت: تحقق این اهداف، کشور را در راستای رشد اقتصادی متمرکز خواهد کرد، بنابراین فعالیت هرچه بیشتر و بهتر در حوزه دریایی و بندری باید در دستورکار قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید به سمت بنادر با عمق بالا حرکت کند، بیان کرد: اگر قرار است حمل و نقل کانتینری با حجم بالا به بنادر ایران داشته باشیم باید امکان تردد کشتی های غول پیکر را فراهم کنیم و به سمت بنادر با آبخور 25 تا 30 متر گام برداریم تا کشتی های اقیانوس پیما و غول پیکر بتوانند به بنادر کشور تردد کنند.

 

علیپور خنکداری افزود: علاوه بر این نیازمند نوسازی اسکله ها و تامین مالی در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم تا بتوانیم در منطقه به بهترین شکل در حوزه دریایی و بندری فعالیت و جایگاه تاثیرگذار خود را تثبیت کنیم.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آسیب پذیری حمل و نقل دریایی در مقابل حملات سایبری

س اسفند 17 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ بر اساس تجزیه و تحلیل منتشر شده از سوی  لویدز‌لیست و بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده توسط کارشناسان و تحلیلگران  این مؤسسه  در حال حاضر صنعت کشتیرانی و بندری آمادگی لازم را برای مقابله با انواع تهدید‌ها ندارد و باید نسبت به […]

همچنین بخوانید: