انجام بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر دریایی تا سوم فروردین/ رشد ۹۴ درصدی نسبت به مدت مشابه

زمان مطالعه: 2 دقیقه



رئیس ستاد سفرهای نوروزی دریایی کشور آخرین وضعیت سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ را تشریح و اعلام کرد: از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در قالب طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز، جابجا شده اند.

حسین عباس نژاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در بنادر مسافری و اسکله های گردشگری کشور آغاز شده است، اظهار داشت: تا سوم فروردین ماه سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از ظرفیت های ایجاد شده در این حوزه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: استان هرمزگان با سهم ۸۹ درصدی از این تعداد تردد، به عنوان مهم ترین مقصد گردشگران و مسافران دریایی است و استان های خوزستان و مازندران با سهم  ۵ درصدی و ۲ درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مسیر تردد مسافری و خودرویی بنادر پهل و لافت در استان هرمزگان با حدود ۲۷۰ هزار تردد مسافر و حدود ۷۴ هزار تردد تردد خودرو، پر ترددترین مسیر مسافرت های دریایی کشور است.

عباس نژاد با اشاره به اینکه مسافرت های دریایی در نوروز۱۴۰۱ تا کنون نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ که مربوط به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا است به میزان ۹۴ درصد رشد داشته، گفت: با تمهیدات صورت گرفته توسط عوامل سازمانی و همکاری ارگان های همکار در اجرای طرح مذکور، خوشبختانه هیچ گونه سانحه دریایی در این حوزه رخ نداده است.

وی افزود: باید خاطرنشان کرد دوم فروردین ماه یک فروند شناور گردشگری در رودخانه کارون اعلام اضطرار کرد که با حضور به موقع تیم واکنش سریع بندر خرمشهر تمامی ۷۰ مسافر این شناور با صحت و سلامتی کامل از شناور مضطر پیاده شدند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه موقت مسافری بندر بوشهر/ ایمنی؛ اصلی ترین موضوع در گشت های دریایی است

چ فروردین 3 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ایمنی را اصلی ترین موضوع در گشت های دریایی عنوان کرد و گفت: تمام بخش های سازمانی موظف هستند این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، […]
مجید علی نازی، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، بندر بوشهر،ایمنی، گشت های دریایی

همچنین بخوانید: