جام جهانی؛ بهترین فرصت صادرات کالا و جابجایی مسافر به قطر/ نقش بی‌بدیل بنادر ایران در پشتیبانی از برگزاری جام جهانی/ رئیس جمهور برای تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورها ورود کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه



نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور درخواست کرد تا در رابطه با تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای متقاضی تردد به قطر در حوزه پشتیبانی از جام جهانی فوتبال، دستور لازم را صادر کند.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری ‌و دریایی ایران و قطر، اظهارداشت: باید به نحو مطلوب از فرصت های اقتصادی بنادر و جزایر کشور که در نزدیکی قطر قرار دارند و می توان از ظرفیت آن ها در راستای ارائه خدمت استفاده کرد، بهره ببریم و برگزاری رویدادی همچون جام جهانی در کشور همسایه خود را غنیمت بشمریم.

 

وی ادامه داد: قطر عموما کشوری وارد کننده است، بنابراین بهترین زمان ممکن پیش آمده تا بتوانیم از ظرفیت بنادر خود به شکل مطلوب در حوزه صادرات کالا و جابجایی مسافر استفاده کنیم.

 

حمل و نقل دریایی؛ ایمن‌ترین و ارزان‌ترین نوع حمل و نقل 

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیار مهم بنادر ایران در راستای پشتیبانی هرچه بهتر از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بیان کرد: با توجه به میزان بسیار زیاد مسافران، تماشاگران و گردشگران به قطر در زمان برگزاری جام جهانی، نقش بنادر ایران در این راستا بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: رایگان شدن صدور روادید ایران برای گردشگران جام جهانی قطر نشان می دهد که دولت متوجه فرصت اقتصادی به وجود آمده برای کشور شده است و با توجه به ظرفیت های بسیار خوب ایران در بخش های مختلف اعم از گردشگری، هتلینگ و…باید به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده بهره مند شویم.

 

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنادر ایران می توانند نقش بی بدیلی در پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ایفا کنند، عنوان کرد: چه در حوزه صادرات کالا و چه در بخش جابجایی مسافر باید از ظرفیت به وجود آمده استفاده کنیم چرا که حمل و نقل دریایی ارزان ترین و ایمن ترین نوع حمل و نقل است.

 

ضرورت تخصیص سوخت یارانه‌ای به شناورهای متقاضی بخش خصوصی

حسین زهی در رابطه با تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای متقاضی بخش خصوصی به منظور تردد به قطر، اظهار داشت: با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور باید در این زمینه شاهد مساعدت وزارت نفت باشیم تا بتوانیم از تردد شناورهای رورو-پسنجر به منظور تردد از بوشهر به قطر بهره مند شویم.

 

وی با تاکید بر ضرورت همیاری و همکاری دستگاه های مختلف داخلی در رابطه با استفاده از فرصت های حمل و نقل دریایی به وجود آمده در بحث برگزاری جام جهانی قطر، گفت: در رابطه با سوخت یارانه ای، باید همکاری لازم انجام شود تا بتوان به بهترین شکل ممکن کالا و مسافران را جابجا کرد.

 

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت نفت زیر مجموعه دولت است و اگر تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای متقاضی تردد به قطر به عنوان دستور رئیس جمهور مطرح شود، قابلیت اجرایی بالایی خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هوای شهر‌های خرمشهر و آبادان با توده گرد و خاک عراقی آلوده شد

د اردیبهشت 5 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سامانه پایش کیفی هوای کشور در پی وقوع گرد و خاک، شاخص کیفی هوای خرمشهر و آبادان را در شرایط خطرناک اعلام کرد. شاخص کیفی هوای خرمشهر ۵۰۰ و آبادان ۱۶۶ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.  AQI شاخصی است که […]

همچنین بخوانید: