برنامه ریزی برای تامین ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در 2 سال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استفاده از ظرفیت‌ها و توان بخش غیر دولتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای تولید انرژی پاک با مبادله تفاهم نامه بین ساتبا و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران محقق خواهد شد.

به گزارش «مرین‌پرس» از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا؛ تفاهم نامه مشترک به منظور تامین برق پایدار شهرک ها ، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از طریق استقرار نیروگاه های تجدیدپذیر به امضای آقایان محمود کمانی معاون وزیر و ریاست سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و علی رسولیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رسید.

بنا بر این گزارش محمود کمانی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت‌ها و توان بخش غیر دولتی در زمینه کمک به افزایش ظرفیت برق در شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، ارتقاء کیفیت آن و همچنین ترویج بهره مندی از انرژی پاک از طریق منابع تجدیدپذیر عنوان کرد.

از اهم محورهای این تفاهم نامه می توان به موارد زیر اشاره کرد: برنامه ریزی برای تامین ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از طریق استفاده از فضای سقف مستحدثات واحدهای صنعتی موجود ( در قالب خرید تضمینی برق نیروگاه های انشعابی کمتر از ۲۰۰ کیلووات ) ظرف مدت ۲ سال.

برنامه ریزی برای تامین ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت بالاتر از ۲۰۰ کیلووات در قالب روش های خرید استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ و جمع سپاری از طریق استفاده از ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی موجود، توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی تجدید پذیر ظرف مدت ۴ سال‌.

برنامه ریزی برای تامین ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در قالب خود تامین صنایع از طریق استفاده از ظرفیت شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی موجود، توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی تجدیدپذیر ظرف مدت ۲ سال می توان عنوان کرد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید هیئت عالی رتبه قطری از بنادر استان بوشهر

س خرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ در این بازدید هیئت قطری با حضور در بنادر بوشهر، دیر و کنگان از نزدیک از ظرفیت های دریایی و بندری و همچنین فرصت های سرمایه گذاری در این بنادر بازدید کردند   محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در […]

همچنین بخوانید: