راه اندازی شبکه بین المللی مبارزه با فساد در بنادر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



شبکه مبارزه با فساد دریایی، از راه اندازی یک پلتفرم یکپارچه برای اتصال هرچه بیشتر بنادر برای مبارزه با فساد در صنعت دریانوردی خبر داد.

مارتین بندرسون، معاون مدیر شبکه مبارزه با فساد دریایی گفت: GPIP تحولی در مبارزه با فساد دریایی ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر هیچ استاندارد بین‌المللی یا روش‌های سیستماتیکی برای اندازه‌گیری یکپارچه میزان فساد در بین بنادر وجود ندارد. GPIP به مدیران بنادر، صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی اجازه می‌دهد تا عملکرد یکپارچه بنادر در مبارزه با فساد را مقایسه کرده و خطرات را هنگام بروز شناسایی کنند.

این پلتفرم در حال حاضر شامل داده های 106 بندر از بیش از 50 کشور است، اما شبکه مبارزه با فساد دریایی قصد دارد تا پایان سال تعداد بنادر تحت پوشش این سیستم را دو برابر کند. دسترسی به اطلاعات این سیستم برای اعضای MACN، سهامداران و شرکای بندری و سرمایه گذاران فراهم خواهد بود.

شبکه مبارزه با فساد دریایی همچنین این پورتال را ابزاری برای ارتباط «مبتنی بر شواهد» میان بنادر، فعالان صنعت و اپراتورهای بندری می‌داند که می تواند با به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد فساد و مقایسه رویدادهای مختلف در بنادر به مبارزه علیه آن اقدام کنند.

سیسیلیا مولر توربراند، مدیر عامل شبکه مبارزه با فساد دریایی گفت: موارد فساد در برخی بنادر و آبراه های استراتژیک مانعی برای تجارت جهانی است و عواقب زیادی برای تردد کشتی ها در بنادر دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید سفیر کشورمان در یونان از کشتی توقیف شده حامل نفت ایران

چ خرداد 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از تسنیم، احمد نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن، در ادامه اقدامات و فعالیت‌های دیپلماتیک و حقوقی فشرده طی چند هفته گذشته به منظور جلوگیری از راهزنی دریایی آمریکا در سواحل یونان، بعد از ظهر روز گذشته (دوشنبه) جهت اطلاع […]

همچنین بخوانید: