تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 

 

نزدیک به 11 میلیون تن انواع کالا از ابتدای امسال تاکنون در مجتمع بندری امام خمینی(ره) و صنایع همجوار تخلیه و بارگیری شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه کالا‌ها در سه ماهه نخست سال جاری بندرامام(ره) با 2 درصد افزایش به بیش از 5 میلیون رسیده و همچنین 58 فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل کالای اساسی در بازه‌ زمانی یاد شده، در این بندر پهلو گرفته است.

بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری به طور شبانه‌روزی با بهره‌گیری از تجهیزات استراتژیک و  پیشرفته تخلیه و انبارش شده است.

 

در این میان با هم‌افزایی‌های صورت گرفته به منظور تسریع در روند خروج کالای اساسی از این مجتمع بندری رشد 9 درصدی خروج کالای اساسی در مدت مذکور ثبت شده است.

بر این اساس بیش از 3 میلیون و 700 هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای بندر امام خمینی(ره) بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

 

گفتنی است، بندر امام(ره) ظرفیت انبار (ظرفیت درجا) سه و نیم میلیون تن کالای اساسی و غلات و ذخیره 450 هزار تن روغن خوراکی را دارد.با بهره برداری از سیلوی جدید بندر امام خمینی‌(ره)، ظرفیت نگهداری غلات در این بندر به 350 هزار تن افزایش یافت. این بندر در جنوب خوزستان و شمال غربی خلیج فارس  ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 56 درصدی واردات کالا به بندر خرمشهر/ رشد 79 درصدی ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر

چ تیر 8 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه طی سه ماه ابتدای سال جاری، واردات کالا به بندر خرمشهر ۵۶ درصد و ترانزیت خودرو از این بندر ۷۹ درصد رشد داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، طی سه ماهه نخست سال جاری، تخلیه کالا در بندر خرمشهر […]
بندر خرمشهر،واردات کالا،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: