حمایت از صنایع دریایی ضروت ملی است/ ارتباط تنگاتنگ سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی در راستای تحول صنایع دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرایط فعلی صنایع دریایی را مناسب توصیف کرد و گفت: تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و ضرورت دارد با همفکری، تعامل و‌ همکاری دستگاه‌های ذیربط، شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

 

عبدالرضا محبی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره ضرورت حمایت از صنایع دریایی، اظهار داشت: هر زمانی که به توان داخلی کشور تکیه کردیم موفق بودیم و هر زمانی که از توان خود غافل شدیم، شکست خوردیم؛ حمایت از صنایع دریایی یک ضرورت ملی است که همگی باید در راستای تحقق آن گام برداریم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صنایع دریایی در نقطه بدی قرار نداریم، اما باید بدانیم تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با همفکری، تعامل همه دستگاه‌های مسئول، شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

 

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این شرکت در حمایت از توان داخلی در صنایع دریایی، ثابت قدم است، گفت: اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است و حدود ۸۵ درصد نیاز ناوگان دریایی کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر توان داخلی تامین می شود.

 

محبی ادامه داد: از صنعتگران داخلی به ویژه در حوزه ساخت و تعمیرات انتظار داریم تا با افزایش کیفیت، کنترل قیمت و زمانبندی کمک کنند تا وضعیت صنایع دریایی بهبود پیدا کند، در عین حال باید بدانیم اراده حمایت از صنایع دریایی در داخل کشور وجود دارد و صرفا نیازمند تلاش بیشتر هستیم و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم.

 

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحول صنایع دریایی کشور، تاکید کرد: این دو مجموعه فعالیت و همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همکاری و هم افزایی آن‌ها، کمک شایانی به تحول صنایع دریایی کشور خواهد کرد.

 

 محبی افزود: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه ساخت شناور و تامین تجهیزات، مقوله فاینانس و تامین منابع مالی در حوزه تسهیلات است و امروزه هیچ شناوری به صورت نقدی خریداری نمی شود و نیازمند ارائه تسهیلات است.

 

معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارائه تسهیلات کمک بسیار زیادی به فعالان علاقمند در حوزه حمل و نقل دریایی می کند و خوشبختانه سازمان بنادر در این خصوص اقدامات بسیاری انجام داده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرلشکر باقری: حضور بیگانگان در منطقه تاثیری جز ناامنی ندارد

چ تیر 29 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و […]

همچنین بخوانید: