دانش‌های نوین آبزی پروری به پرورش دهندگان ارائه می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله بخش شامگاه شنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه ما بین اداره کل شیلات استان و مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با همکاری اداره کل شیلات برنامه‌های مدونی را برای ترویج علمی آبزی پروری در اردبیل در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث تولید را سرلوحه اقدامات دولت و کارگزاران آن در دهه‌های اخیر مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق بخشی به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اداره کل شیلات استان اردبیل نیز وارد عمل شده و با برنامه‌هایی با محوریت دانش‌های بومی آبزی پروری را در اردبیل تروج می‌دهد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل ضرورت اجرای طرح‌های آبزی پروری و شیلات را یادآور شد و بیان کرد: انتقال دانش نوین به همراه آخرین یافته‌های تحقیقاتی به بهره برداران با تاکید بر دانش بومی پرورش دهندگان ماهی مهمترین مفاد این تفاهمنامه است.

الله بخش افزود: این تفاهم نامه همکاری در حوزه‌های آبزی پروری و شیلاتی پهنه‌های ترویجی مابین اداره کل شیلات استان اردبیل و معاون سازمان تحقیقات، آموزش و رئیس آموزش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای عملیاتی کردن برنامه‌ها و ارتقای راندمان مراکز آبزی پروری و تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی و همچنین تحول در تغذیه و سبد غذایی مصرف کنندگان از حیث تقویت فرهنگ مصرف ماهی اقدام به انعقاد این تفاهم‌نامه کرده است..

الله بخش با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور هستیم، گفت: این فعالیت‌ها در صورتی باعث توسعه و رفع چالش‌ها و نیازهای جامعه می‌شود که نتایج آن تبدیل به ثروت شود که رویکرد اصلی سازمان شیلات در تمام اهداف خود، خروجی محور است.

وی ترویج و آموزش در حوزه آبزی پروری را زمینه سازی، الگوسازی و گسترش الگوهای موفق در فرآیند توسعه کشاورزی اعلام و خواستار آموزش و ترویج در زمینه آبزی پروری شد.

در ادامه این مراسم مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز هدف از اجرای برنامه‌های ترویجی با استفاده از روش‌های مختلف را ایجاد تغییر در بینش و دانش و اصلاح الگوی رفتاری فنی و تولیدی بهره برداران کشاورزی اعلام کرد.

ضیاچهره گفت: این تغییرات قطعاً منجر به بهبود وضعیت تولید و افزایش درآمد خواهد بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان در مدار هوای داغ و نفسگیر

ش مرداد 1 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با مرین‌پرس افزود: با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای و کشیده شدن در مناطق ساحلی خوزستان، حداکثر دمای هوا در شهر‌های آبادان، هندیجان و ماهشهر رخ خواهد داد. وی گفت: با وزش باد و فعال شدن دوباره چشمه‌های گرد و […]

همچنین بخوانید: