مزارع نوار مرزی ظرفیت‌ مهم گلستان برای توسعه آبزی‌پروری است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، اسماعیل جباری در بازدید از مزارع پرورش ماهیان گرمابی حاشیه رودخانه اترک از جمله مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آلاگل اظهارداشت: مدیریت شیلات استان آماده شنیدن مشکلات پرورش‌دهندگان و همکاری با آنان در همه زمینه‌هاست.

وی افزایش تولید ماهیان گرمابی را از جمله برنامه‌های تحولی وزیر جهاد کشاورزی دانست و گفت: می‌توان با بهره‌وری بهتر و بیشتر از این ظرفیت به رشد مناسبی در حوزه ماهیان گرمابی رسید.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به عملکرد استان در تولید ماهیان گرمابی، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار تن ماهی گرمابی در مزارع استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم تا ۱۹ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یابد.

جباری گفت: امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات مزارع نوار مرزی گلستان شاهد تولیدی فراتر از پیش بینی‌ها در حوزه تولید ماهیان گرمابی در استان باشیم.

همچنین در این بازدید میدانی پرورش دهندگان هم مسائل و مشکلات کاری خود از جمله تامین، تخصیص و انتقال آب به مزارع و دریافت سهم آب براساس پروانه بهره برداری را با سرپرست اداره کل شیلات گلستان در میان گذاشتند.

مزارع نوار مرزی ظرفیت‌ مهم گلستان برای توسعه آبزی‌پروری است

معاون فرماندار شهرستان آق قلا، بخشدار اینچه برون، رییس امور آب شهرستان گنبدکاووس و روسای ادارات شهرستان‌های گنبدکاووس و آق قلا، سرپرست اداره کل شیلات استان را در این بازدید همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، در حوزه نوار مرزی گلستان بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در ۲ حوزه شهرستان‌های گنبدکاووس و آق قلا با ظرفیت تولید بیش از سه هزار تن ماهی وجود دارد.

استان گلستان به سبب شرایط جغرافیایی، واقع شدن در دامنه سلسله جبال البرز و شمال ایران و ویژگی های اقلیمی در زمره مناطق با قابلیت دسترسی بالا به منابع آب محسوب می شود.

 وجود رودخانه های دایمی  اترک، گرگان رود و قره سو و چندین تالاب بین المللی مانند آلما گل،‌ آجی گل و آلاگل  و البته بیش از ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کرانه های خزر و خلیج گرگان، گلستان را به استانی با قابلیت بالای فعالیت های شیلاتی تبدیل کرده است.

بیش از ۳۰ هزار حلقه چاه کشاورزی، چند صد آب‌بندان ذخیره آب روستایی و چندین سد و سازه مهندسی ذخیره آب هم از دیگر ظرفیت های استان گلستان برای صنعت شیلات است که باید از آنها بهره برداری وافر برد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری بیش از 870 هزار تن کالا در بنادر شرق هرمزگان

د مرداد 10 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در چهار ماهه نخست امسال در مجموع  872 هزار و 385 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در  بنادر شرق این استان تخلیه و بارگیری شده است. به گزارش تین نیوز به نقل از روابط […]

همچنین بخوانید: