آغاز جذب سرمایه گذار برای پرورش ۹ هزار تن ماهی در رودخانه شاهرود قزوین

زمان مطالعه: 1 دقیقه

محمود قبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در قالب این فراخوان، جذب سرمایه گذار برای ایجاد ۹ مرکز پرورش و تکثیر ماهیان خوراکی هر کدام به ظرفیت تولید سالانه هزار تن در امتداد سرچشمه اصلی رودخانه شاهرود در بخش های الموت غربی و شرقی شهرستان قزوین منتشر شده است.

وی اظهار داشت: پیش از این مطالعات ظرفیت سنجی پرورش و تکثیر ماهیان خوراکی در بستر رودخانه شاهرود از سوی دانشگاه شهید بهشتی تهران انجام شده و به تایید دستگاه های ذیربط از جمله سازمان شیلات ایران، شرکت آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست رسیده بود.

این مسوول همچنین گفت: در کنار فراخوان جذب سرمایه گذار برای ایجاد سایت های پرورش و تکثیر ماهیان خوراکی در حاشیه رودخانه شاهرود، فرایند جذب سرمایه گذار برای ایجاد یک مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی به ظرفیت هزار تن نیز در آبیک آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با تحقق سرمایه گذاری و ایجاد سایت های جدید پرورش و تکثیر ماهی در قزوین، ظرفیت تولید ماهی در این استان حدود سه برابر افزایش می یابد.

بیش از ۳۰۰ واحد پرورش ماهیان خوراکی در حال حاضر در استان قزوین به فعالیت می پردازند.

سالانه حدود چهار هزار تن انواع ماهیان خوراکی شامل سردابی، گرمابی و خاویاری در استان قزوین تولید می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقا ضریب ایمنی بندر شهید باهنر در مواجهه با حوادث احتمالی

د مرداد 31 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: ارتقاء ایمنی  از جمله موارد مهم و اساسی در جهت مقابله با حوادث احتمالی است که همواره در اولویت این مجموعه قرار دارد. به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وی از مهم‌ترین  […]

همچنین بخوانید: