نمایشگاه فناورانه صنعت شیلات برگزار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد نیازهای فناورانه صنعت شیلات امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان شیلات در خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در سالن ۳۷A نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

این رویداد یک روزه با هدف جذب سرمایه گذار شرکتهای دانش بنیان و رفع نیازهای فناورانه صنعت شیلات برگزار شد. در این رویداد ۴۱ نیاز فناورانه حوزه‌های صنعت شیلات و بخش، خصوصی ارائه شد.

نیازهای فناورانه بخش شیلات شامل «ردیابی گله‌های تون ماهی با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای»، «استفاده از نانو در تولید ابزار و ادوات سیل»، «بهره مندی از تصاویر ماهواره‌ای از rs در شناسایی آلودگی‌های زیست دریایی»، «بهره مندی از پهپاد در جهت کنترل صید غیر مجاز»، «بومی سازی دستگاه تورشور صفحه‌ای»، «طراحی و ساخت شناورهای اختصاصی مزارع قفس» «حذف استخوان از فرآورده‌های ماهیان گرمابی» است.

همچنین «بهره برداری از ضایعات آبزیان با هدف تولید محصولات با ارزش افزوده»، «اصلاح نژاد ماهی قزل آلای رنگین کمان»، «تکثیر و تأمین ماهی دریایی»، «هوشمندسازی مزارع آبزی پروری»، «اصلاح نژاد میگو»، «بومی سازی تولید واکسن‌های پیشگیری از بیماری‌های باکتریایی ماهی» از دیگر نیازهای فناوران صنعت شیلات بود که در این رویداد ارائه شد.

از سوی دیگر بخش خصوصی نیازهای خود را که مرتبط با شیلات بود ارائه کرد. این نیازها شامل «ساخت فتوبایو راکتور برای تولید جلبک مورد نیاز مراکز هچری ماهیان دریایی»، «بازطراحی سیستم تصفیه خانه در سیستم‌های مدار بسته»، «تأمین تور پرورش ماهی»، «رنگهای آنتی فولینگ»، «مواد اولیه پاکت‌های وکیوم با کیفیت برای بسته بندی ماهی منجمد»، «دستگاه اتوماتیک پوست کنی میگو و رگ زنی»، «طراحی و برنامه‌ریزی جهت کشت همزمان آبزیان» بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه

س شهریور 1 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، رزمندگان نیروی دریایی سپاه با رصد، اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دو فروند شناور باری حامل ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را در جنوب شرقی جزیره بوموسی در آب‌های خلیج فارس شناسایی و توقیف کردند. این دو فروند شناور در ۱۲ مایلی جزیره […]

همچنین بخوانید: