ماجراجویی آمریکایی ها در تایوان ادامه دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی دیگر از اعضای کنگره آمریکا با نام «مارشا بلکبرن» که عضو کمیته‌های بازرگانی و خدمات مسلح سنا نیز به شمار می‌رود، روز پنجشنبه وارد تایوان شد.

این نماینده کنگره سومین مقام آمریکایی است که در ماه جاری میلادی وارد تایوان می‌شود. این مقام آمریکایی همچنین فشار پکن برای توقف این سفر را رد کرد.

گفته شده سناتور «مارشا بلکبرن» با یک هواپیمای نظامی وارد تایپه مرکز تایوان شده است.

بلکبرن در بیانیه‌ای در ارتباط با سفرش گفت: «تایوان، قوی‌ترین شریک ما در منطقه هند و اقیانوس آرام است. سفرهای منظم در سطح بالا به تایپه سیاست دیرینه ایالات متحده است.»

این سناتور آمریکایی ادعا کرد که مرعوب سیاست «چین کمونیست» برای پشت کردن به جزیره تایوان نمی‌شود.

تایوان هم اعلام کرده که بلکبرن قرار است در سفر خود با رئیس این جزیره دیدار کند. قرار است سفر بلکبرن روز شنبه به پایان برسد. او همچنین با مقام‌های ارشد امنیتی تایوان نیز دیدار خواهد کرد.

سفر این سناتور آمریکایی به تایوان علی‌رغم هشدارهای چین و افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان صورت می‌گیرد.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی به جزیره تایوان، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند و این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

دولت چین در واکنش به سفرهای تنش‌زای مقامات آمریکایی به تایوان، ضمن اعمال برخی تحریم‌ها علیه این جزیره و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که پکن گفت‌وگوها با آمریکا در شماری از حوزه‌ها از جمله گفت‌وگوهای سطح بالای نظامی و مذاکرات تغییرات اقلیمی را متوقف می‌کند. همچنین ارتش چین در واکنش به این اقدام تحریک‌آمیز واشنگتن، رزمایش‌های گسترده و چند روزه‌ای را در آب‌های اطراف تایوان انجام داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پکن قاطعانه به تحرکات آمریکا پاسخ می‌دهد

ج شهریور 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «لیو پنگیو»، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن، پایتخت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که سفر سناتور جمهوری خواه آمریکایی، «مارشال بلکبرن» به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه ندارد و بدنبال دخالت […]

همچنین بخوانید: