شهرستان میناب نیازمند اسکله صیادی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خلیل حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث اسکله  ثابت در بنادر میناب سال ها یکی از مطالبه های جدی مردم منطقه بوده و نبود آن مشکلات زیادی را برای صیادان  به وجود آورده است.
وی بیان داشت: مطالعه احداث اسکله ثابت در بنادر میناب طی سال های گذشته انجام شده است که پس از آن با پیشنهاد لایروبی خور و احداث چند اسکله همراه بود.
رییس اداره شیلات میناب با بیان این مطلب که براساس این مطالعه، احداث اسکله ها بیشتر به سمت روستای کلاهی و خورها قرار داشت، گفت: این مساله با مخالفت شیلات و تعاونی صیادی مواجه شد.
حیدری با تاکید بر اینکه میناب نیازمند احداث اسکله صیادی در دریا است، اضافه کرد: لایروبی خور کلاهی میناب جز تحمیل هزینه به کشور، مشکل صیادان را برای همیشه و به صورت بنیادی رفع نمی کند.
وی ادامه داد: برای احداث یک موج شکن مردمی و اسکله به اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال نیاز است که در اعتبارات دولت وجود ندارد اما آنچه به نظر می رسد قرار است که با تهیه یک دستگاه لایروبی اسکله بندر کلاهی را لایروبی کنند.
این مسوول گفت: با وجود این که احداث اسکله ثابت نیاز ضروری میناب است اما برای شهرستان میناب لایروبی اسکله با مبلغی افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده و موضوعی برای احداث اسکله جدید وجود ندارد.
وی عنوان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده بین شیلات میناب و اداره بندرتیاب، تصمیمی که اتخاذ شده؛ این بود که اگر یک اسکله مشترک تجاری و صیادی هم احداث شود، قابل قبول است.
حیدری با بیان این که در شهرستان میناب ۸۶ لنج و ۱۳۵ قایق صیادی فعال و دارای مجوز وجود دارد، اظهار داشت: نبود اسکله صیادی در میناب موجب می شود تا صیادان در همان محدوده ای که مشغول به صید هستند، صید خود را تخلیه کنند.
این مسوول با اشاره به این که تمامی اقدامات صیادی صیادان در محدوده های مجاز توسط یگان های حفاظت منابع صیادی کنترل می شود، گفت: با وجود کمبود نیرو در یگان های حفاضت منابع صیادی، اگر صیادی در هنگام فعالیت صید، مجوز صید را به همرا نداشته باشد به عنوان صیاد غیرمجاز شناسایی و با وی برخورد می شود.
وی بیان کرد: در میناب بیش از  ۹۰۰ صیاد فعال بدون مجوز با اشتغال حداقل چهار هزار نفری به صورت مستقیم وجود دارد.
رییس اداره شیلات میناب همچنین از ایجاد زیستگاه مصنوعی در سواحل میناب و تنگه هرمز خبرداد و گفت: این زیستگاه ها در غرب هرمزگان احداث شده  و در منطقه شرق هرمزگان نیز بزودی انجام خواهد شد.
حیدری همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون در میناب بیش از سه هزار هکتار مزرعه پرورش میگو وجود دارد، افزود: میناب رتبه نخست تولید و برداشت میگو پرورشی هرمزگان را دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار اکونومیست نسبت به پیامد‌های ناکارآمدی آمریکا برای جهان!

ش شهریور 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس این نشریه نوشت: ایالت‌های آمریکا قوانین بسیار متفاوتی را وضع می‌کنند؛  در ۲۵ آگوست ایالت کالیفرنیا فروش خودروی بنزینی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کرد.  حرکتی که باعث تغییر صنعت خودرو خواهد شد، انتشار کربن را کاهش می‌دهد و بر میزان مصرف برق ایالت فشار می‌آورد. […]

همچنین بخوانید: