معدوم سازی ۱۰تن انواع آلایش دامی غیر مجاز در شهرستان ری

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ری با اعلام این خبر، تاکید کرد که در راستای افزایش بهداشت و سلامت عمومی و نظارتهای کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان محل نگهداری ۱۰ تن انواع آلایش غیر مجاز دامی شناسایی و با دستور قضایی توقیف و  پس از طی مراحل اداری و قضایی امحا گردید. 

اداره دامپزشکی شهرستان ری به شهروندان توصیه کرد که به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از خرید گوشت قرمز، مرغ ، جگر و سایر فرآورده های دامی که خارج از کشتارگاه های مجاز تهیه شده باشد ( کشتار قاچاق )، جداً خودداری شود .

پیش بینی برداشت ۸ هزار تن انواع آبزیان تاپایان سال در تهران 

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیش بینی کرد تا پایان سال جاری هشت هزار تن انواع آبزیان در این استان استحصال گردد.

نوراله حسینی با اعلام این مطلب گفت که بر اساس برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی و همچنین سازمان شیلات ایران مقرر است هشت هزار تن ماهی خوراکی در تهران تولید شود که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود هفت هزار تن بود، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: ماهی های استحصال شده از انواع ماهی گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ وبیگ هدو ماهیان سردابی مانند قزل آلا وهمچنین ماهیان خاویاری و سایر گونه‌ها در منابع آبی استان تهران است .

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از این تعداد یک هزار و پانصد تن ماهی گرمابی و ۶ هزار و ۵۹۶ تن ماهی سردآبی است .

وی یادآور شد: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در راستای افزایش مصرف آبزیان، هم اکنون سرانه مصرف ماهی در استان تهران از از ۷۷/۱۰ کیلوگرم ، به بیش از ۹۳/۱۰ کیلوگرم در سال جاری رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت های قابل توجهی برای تولید بیشتر آبزیان در استان وجود دارد، گفت:با حمایتهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی تلاش می کنیم با اجرای برنامه های مختلف و متنوع، مراکز پرورش ماهی در کنار سایر منابع آبی استان را توسعه دهیم چراکه این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث افزایش تولید نیز می شود.

 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم| رفع مشکلات زیرساختی سایت میگوی گمیشان در دولت سیزدهم

ی شهریور 20 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقهگرگان – ایرنا – گلستان با فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب دارای رتبه سوم تولید میگوی کشور است و با حمایت ویژه دولت سیزدهم امسال از هزار و ۵۴۰ هکتار مزرعه پرورش، ۳ هزار و ۵۰۰ تن میگو برداشت خواهد شد. بخش عمده میگوی تولیدی گلستان به خارج صادر […]

همچنین بخوانید: