نخستین دهکده فناوری و نوآوری شیلات راه‌اندازی می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی خیرالدین، در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی حوزه شیلات به اقدامات و برنامه‌های وزارت علوم در زمینه‌های مختلف با سایر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع امنیت غذایی و ایمنی غذایی برای همه افراد جامعه مساله‌ مهمی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در قالب ایجاد دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی و اکنون با راه‌اندازی دهکده فناوری و نوآوری شیلات با جدیت در حال انجام و عملیاتی شدن است.

تاکنون  پنج دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی راه‌اندازی شده، در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد را به ۱۰ مورد افزایش دهیم. همچنین طی تفاهم بین دو وزارتخانه، در آینده نزدیک شاهد افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات با همکاری پارک علم و فناوری قشم و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خواهیم بود که با توجه به موقعیت جغرافیایی سایر استان‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

نخستین دهکده فناوری و نوآوری شیلات راه‌اندازی می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، با یادآوری سطوح آمادگی فناوری از «ایده» تا «تولید انبوه» گفت: کارآفرینی جزو آغازین زنجیره ارزش سطوح فناوری است. اولین قدم با فرهنگ‌سازی آغاز می شود، برای این منظور، وزارت علوم اقدام به پیاده‌سازی “طرح ملی ترویج کارآفرینی” با هدف فرهنگ‌سازی، ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش و ترویج کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان کرده است. مخاطبان این طرح نیز دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت عتف تحصیل می کنند.

خیرالدین درمورد مراحل اجرایی این طرح، یادآور شد: در گام نخست طرح ملی ترویج کارآفرینی، آموزش حدود ۳۰ هزار دانشجو را هدف‌گذاری کرده ‌ایم. این دانشجویان با اعتبار هر نفر یک میلیون تومان در دوره‌های مرتبط با کارآفرینی و رویدادهای کسب و کار شرکت خواهند کرد.

وی به تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای اجرای این طرح در دانشگاه‌ها، هسته‌ها و واحدهای فناور اشاره کرد و افزود: طرح ملی ترویج کارآفرینی، با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اجرایی می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی

د شهریور 21 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص […]

همچنین بخوانید: