امنیت غذایی کشور با غنی‌سازی خاک تامین شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید دنیائی داریان عضو هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان، با اشاره به این که برای سنتز و انتقال مواد مغذی در گیاه لازم است تا غنی سازی صورت گیرد، گفت:  غنی سازی خاک در رفع آثار سو عدم تعادل بعضی از عناصر غذایی گیاه در خاک عمل می کند و در تنظیم فعالیت جذب آب موثر است.

وی افزود: پتاسیم مقاومت گیاهان را در برابر کم آبی و خطرات سرما زدگی افزایش می دهد، کیفیت و خاصیت انبارداری را کنترل و عمل فتوسنتز را تشدید می کند.

دنیایی با بیان اینکه جلبک ها اولین زنجیره غذایی و مغذی ترین منبع غذای موجود در جهان هستند، گفت: جلبک ها حاوی بیشترین و قابل جذب ترین پروتئین گیاهی هستند که تمامی مواد شیمیایی قوی موثر یک گیاه مثل بتاکاروتن را داراهستند، به طوری که بتاکاروتن حاصل از آنها تا ۱۰ برابر بیشتر از بتاکاروتن معمولی در مقابل سرطان موثر و برای بدن سودمند هستند و غنی سازی از این طریق صورت می گیرد.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان، جلبک ها در تغذیه دام طیور و آبزیان – افزایش کیفیت محصول گوشت، نقش بسیار موثری دارند و در صنایع غذایی به عنوان مکمل های غذایی، در تهیه کود به عنوان منبع انرژی، در تهیه هیدروژن، در داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی، در کنترل آلودگی ها و تصفیه فاضلاب ها به کار می روند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام دبیر کل IMO به مناسبت روزجهانی دریانوردی ۲۰۲۲

چ مهر 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از سایت IMO؛ کیتاک لیم در یک پیام ویدیویی به مناسبت برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی که در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر ماه ۱۴۰۱) با شعار” فنّاوری‌های جدید برای  کشتیرانی سبز تر” به میزبانی سازمان IMO در مقر این  سازمان […]

همچنین بخوانید: