توسعه سواحل مَکران با هم‌افزایی دولت و حاکمیت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سواحل مکران، پیشانی اقتصادی ایران در جنوب است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، توسعه سواحل مکران نیازمند توجه ویژه دولت، حاکمیت و مجلس شورای اسلامی است.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر ضرورت توسعه سواحل مکران و بهبود اقتصاد کشور با بهره‌مندی از ظرفیت‌های حمل‌ونقل دریایی این سواحل، اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور یکی از الزامات و ضرورت‌های رشد اقتصادی کشور است و در این بین مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای در مورد توسعه سواحل مکران داشته است که باید از سوی دستگاه‌های مختلف، دولت، حاکمیت و تمامی بخش‌های مرتبط در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم ظرفیت بی‌نظیر سواحل مکران طی این سال‌ها بدون استفاده باقی مانده و برنامه جدی برای توسعه این سواحل مدنظر قرار نگرفته است.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شاهد هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف دولتی و حاکمیتی در راستای توسعه سواحل مکران باشیم، عنوان کرد: غفلت تاریخی کشور نسبت به توسعه سواحل مکران بر کسی پوشیده نیست و باید در راستای جبران کاستی‌ها گام‌های بلندی برداریم و در عمل اقدامات اساسی را شاهد باشیم.

شریعتی با اشاره به اینکه سواحل مکران در پیشانی جنوبی کشور، مسیر دسترسی کشور به آب‌های آزاد است، اظهار داشت: قرار گرفتن ایران در مسیر کریدور شمال جنوب و امکان اتصال به آب‌های آزاد از مسیر جنوبی کشور یک فرصت ویژه تجاری و اقتصادی است و باید ظرفیت سواحل مکران در این مسیر با توجه به طولانی بودن این سواحل به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سواحل مکران پیشانی اقتصادی ایران در جنوب کشور است، گفت: باید توسعه سواحل مکران به سرعت در دستورکار قرار گیرد چراکه هدر رفت زمان بیش از این جایز نیست و با توجه به فشارهای اقتصادی وارده به کشور که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها است، بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری کشور و به ویژه سواحل مکران به ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی امری بسیار مهم است که باید متولیان امر نسبت به آن هشیار  باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیاز جامعه به راه اندازی گردشگری دریایی

س آبان 24 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه اقتصاددانان بر این عقیده هستندکه صنعت گردشگری دریایی فراتر از یک صنعت، به‌مثابه پدیدۀ پویای جهانی و اجتماعی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. پدیده‌ای که با سازوکاری درهم‌ تنیده و پنهان در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، اشکال گوناگونی به خود می‌گیرد و به همین […]
نیاز جامعه به راه اندازی گردشگری دریایی

همچنین بخوانید: