نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه ترانزیت بین المللی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس ، در ابتدای این جلسه امین افقی، دبیر شورای لجستیک سازمان به سوابق تشکیل و اهداف شورای لجستیک در منطقه آزاد انزلی و تشکیل شورای لجستیک در دبیرخانه مناطق آزاد پرداخت.

معاون بندری و حوزه خزر سازمان نقش و اهمیت توسعه لجستیک محور در مناطق و نقش بنادر منطقه آزاد انزلی به عنوان هاب داد و ستد کالا و قرار گرفتن در مسیر کریدور های بین المللی را حائز اهمیت دانست و دستور کار جلسه در خصوص توسعه ترانزیت بین الملی و توسعه دیپلماسی لجستیکی را تشریح کرد.

ولدی مدیر کل راه آهن گیلان از ظرفیت استفاده از حمل و نقل ترکیبی جاده ای – ریلی جهت حمل کالا های وارده به بنادر استان در ایستگاه رشت بیان نمودند و مزیت های رقابتی و راهکار های فعالسازی مستمر برای استفاده از این روش اعلام نمودند.

صادق برزگر مدیر کل گمرک استان گیلان نیز از اقدامات و عملکرد مدیریت عالی منطقه آزاد انزلی و معاونت امور بندری و حوزه خزر سازمان که باعث رونق و رشد بالای تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین با همکاری گمرک مستقر در منطقه شده قدردانی و استفاده از ظرفیت های منطقه در جهت توسعه تجارت و آمادگی خود را برای ارائه خدمات در جهت رونق و توسعه تجارت و فعالسازی کریدور های تجاری اعلام نمود.

حسین یونسی مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ سه بندر انزلی ، کاسپین و آستارا را به عنوان بنادر استان گیلان که مکمل یکدیگر هستند و هر یک بر اساس ظرفیت های و مزیت های ویژه خود مشغول به فعالیت هستند اعلام نمود با اقدامات انجام شده ترانزیت در بندر انزلی رشد ۳۴۰ درصدی داشته و افزود بنادر استان گیلان حدود ۷۰ درصد حمل کانتینری بنادر شمالی ایران را به خود اختصاص داده اند.

کامبیز جهانبانی، مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز رونق تجارت در خزر و افزایش حجم تجارت با کشور های اوراسیا و روسیه و فعال سازی کریدور شمال – جنوب از اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی این کریدور خبر داد و افزود کشتیرانی دریای خزر سهم ۲۸ درصدی در سهم حمل کالا در خزر را به خود اختصاص داده و سهم این شرکت در صادرات کالا از مسیر دریایی ۳۸ درصد بوده است و با استفاده از حمل و نقل کانتینری، زمان حمل کالا و در نتیجه هزینه تمام شده کاهش خواهد یافت.

در این جلسه شعبان جعفری رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل و عظیمی رئیس اداره امور راهداری و حل و نقل جاده نیز از مجموعه اقدامات سازمان در جهت تسهیل و کاهش بروکراسی برای صدور بارنامه در بندر کاسپین تقدیر نموده و اعلام آمادگی خود را در جهت تامین کامیون و تسهیل حمل جاده ای اعلام نمود.

در خاتمه این جلسه عیسی فرهادی ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نقش بنادر منطقه آزاد انزلی در توسعه تجارت و یک ظرفیت ارزشمند برای کشور و استان گیلان دانست، موضوعی که با مدیریت واحد و اهداف کلان مشترک و ظرفیت های هر یک از این بنادر می توانند نقش مکمل و تاثیر گذار در حوزه لجستیک شمال کشور ایفا نمایند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست مشترک رییس سازمان بنادر و رییس کل گمرک/ برنامه‌ریزی برای تسریع تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر/ توافق برای مکانیزه کردن فرآیند ورود کالا از خشکی / برنامه اجرایی تفاهم نامه تبادل اطلاعات بین سازمان بنادر و گمرک تا یک ماه آینده نهایی می‌شود

د آبان 30 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه در نشست مشترک علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علیرضا مقدسی رییس کل گمرک کشورمان، بر تسریع در روند عملیات تخلیه و بارگیری و شفاف سازی فرایند ترخیص کالاها در بنادر تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر […]

همچنین بخوانید: